Złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drogi S3 od Świnoujścia do Troszyna

Dzisiaj został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn o długości około 34,5 km. – Ta decyzja określi wariant przebiegu drogi i warunki środowiskowe jej realizacji, to ważny kamień milowy w pracach przygotowawczych – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Złożona wraz z wnioskiem dokumentacja zawiera analizę kwestii środowiskowych, technicznych i społecznych dotyczących tego odcinka, której efektem finalnym jest wskazanie jako preferowanego przez inwestora wariantu IV. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru wariantu podejmie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. – Decyzję środowiskową planujemy uzyskać w przyszłym roku, następnie przeprowadzone zostaną badania geologiczne, tak aby móc w latach 2020-2023 zrealizować tą bardzo ważną inwestycję – dodaje Łukasz Lendner. W lipcu tego roku rząd zagwarantował w Programie Budowy Dróg Krajowych środki finansowe na realizację tej inwestycji.



Początkiem odcinka Świnoujście - Troszyn będzie skrzyżowanie ulic Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej w Świnoujściu, które znajduje się przy terminalu promów morskich, w miejscu tym niniejsza inwestycja będzie się łączyła z wlotem do tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin. Trasa będzie przebiegała w dużej mierze z wykorzystaniem istniejącego korytarza drogi krajowej nr 3. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi. Zaplanowano 7 węzłów drogowych, z tego 3 na terenie Miasta Świnoujście. Trasa zakończy się na włączeniu w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic.

 

Droga ekspresowa S3 łączy Świnoujście z granicą czeską, to bardzo ważny szlak tranzytowy łączący północ Europy z południem kontynentu. W ostatnich latach droga została w znacznym stopniu zrealizowana, a kolejne odcinku są budowane. Na terenie naszego województwa istnieje odcinek od Szczecina w kierunku Gorzowa. W realizacji są odcinki od obwodnicy Parłówka do węzła Rzęśnica, oraz leżące w ciągu drogi S3 brakujące fragmenty autostrady A6 (Szczecin Dąbie-Rzęśnica i węzeł Szczecin Kijewo).