Wyłoniliśmy wykonawców koncepcji programowej S19 od granicy z Mazowieckiem do Lubartowa

Kolejnym etapem przygotowań do budowy S19 na północ od Lubartowa będzie opracowanie koncepcji programowej obejmującej warianty rozwiązań węzłów czy też dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także przeprowadzenie badań geologicznych. Przebieg blisko 81,5 km drogi ekspresowej, wskazany w decyzji środowiskowej, nie ulegnie zmianie. Wykonanie dokumentacji projektowej podzielono na trzy części obejmujące w sumie sześć odcinków.



Oferta Biura Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa okazała się najkorzystniejsza dla części pierwszej obejmującej odcinek od granicy województw do węzła Międzyrzec Podlaski Północ oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego (łączna długość 17,3 km). Wykonawca dokumentacji projektowej będzie musiał uzyskać także decyzję środowiskową na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Wartość prac to blisko 3 mln zł.

Najkorzystniejszą ofertę na drugą część złożyło konsorcjum firm: S.T.I. Polska (lider), PProjekt oraz S.Te.P. z Włoch. Za blisko 5 mln zł opracują dokumentację dla odcinka od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka (podzielony na dwa odcinki z granicą na węźle Radzyń Podlaski Północ) o łącznej długości 40,5 km.

Natomiast na część trzecią, obejmującą II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz dalszy ciąg do węzła Lubartów Północ (łączna długość 23,6 km), najkorzystniejszą ofertę złożył Transprojekt Gdański. Tak jak w przypadku rozbudowy obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego wykonawca będzie musiał uzyskać decyzję środowiskową na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Wartość kontraktu to blisko 3,4 mln zł.

Jeśli w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyboru najkorzystniejszych ofert nie wpłyną odwołania to będzie można podpisać umowy. Wszyscy wykonawcy będą mieli 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na dokumentację przetargową i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w trybie projektuj i buduj.

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

Więcej o inwestycji

Przetarg na koncepcję programową obejmuje również zaprojektowanie drugiej jezdni do istniejącej obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej GDDKiA