Ogłoszenie o przetargu na obwodnicę Morawicy przekazane do Dziennika Urzędowego UE
Rozpoczęła się procedura związana z przetargiem na pierwszy odcinek obwodnicy Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73.

Zgodnie z międzynarodową procedurą, Oddział GDDKiA w Kielcach przekazał dziś ogłoszenie o zamówieniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Postępowanie przetargowe zostanie wszczęte w ciągu najbliższych dni z chwilą ogłoszenia w DUUE i zamieszczenia wówczas na stronie internetowej GDDKiA. Termin otwarcia ofert wyznaczony został na 2 stycznia 2018 r. Podpisanie umowy z wyłonionym w postępowaniu wykonawcą planowane jest w przyszłym roku. Inwestycja realizowana będzie w systemie projektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca dokona niezbędnych aktualizacji projektowych przed przystąpieniem do robót.

 

W ramach pierwszego etapu długo oczekiwanej inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) o długości 4,2 km, biegnąca po śladzie istniejącej trasy krajowej nr 73 na odcinku od granic miasta Kielce do granicy miejscowości Brzeziny i Morawica. W ramach zadania powstaną cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (dwa na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 73 z drogami powiatowymi, kolejne dwa z drogami gminnymi), kładka dla pieszych w miejscowości Bilcza oraz drogi dojazdowe. Wybudowana będzie także związana z drogą infrastruktura. Docelowo obwodnica Morawicy będzie miała 8 km długości. W drugim etapie inwestycji wybudowany zostanie odcinek biegnący po nowym śladzie omijający Morawicę i Wolę Morawicką.

 

Obecnie przez Morawicę i Wolę Morawicką przebiega szczególnie obciążony ruchem odcinek drogi krajowej nr 73. Co ważne, na fragmencie trasy łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów ciężki ruch tranzytowy nakłada się na wzmożony ruch lokalny. To sprawia, że w samej Morawicy natężenie ruchu dochodzi nawet do poziomu niemal 20 tysięcy pojazdów na dobę. Dlatego ta inwestycja ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży oraz płynność ruchu.