Podpisana umowa na rozbudowę drogi krajowej nr 22 Czarlin – Knybawa
Nową nawierzchnię, rozbudowane skrzyżowań i ciąg pieszo-rowerowy przewiduje umowa na rozbudowę drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą.

W dniu 23.10.2017 r. w Tczewie, w obecności Kazimierza Smolińskiego, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podpisano umowę na rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 22 Czarlin – Knybawa. Ze strony GDDKiA w ceremonii wziął udział Radosław Kantak, Dyrektor Oddziału w Gdańsku, a ze strony konsorcjum wykonawcy - Anna Bystry, Zastępca Dyrektora Regionu Trakcja PRKiI SA.

 

Jak podkreślił na uroczystości minister Smoliński, to pierwszy odcinek skierowany do przebudowy. W następnych latach do realizacji trafią kolejne odcinki drogi krajowej nr 22.

 

- Cieszę się z podpisanej umowy, bo ta rozbudowa drogi krajowej nr 22 oznacza likwidację ostatniego odcinka drogi krajowej wykonanej z kostki kamiennej w Oddziale w Gdańsku – powiedział Radosław Kantak, Dyrektor Oddziału.

 

Nowa droga krajowa będzie miała przekrój 1x2. Inwestycja, prowadzona częściowo według formuły projektuj i buduj będzie polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond, rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach. Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo – Gorzędziej zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie będzie pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego oraz przyczółek zachodni tego mostu.

 

Wzdłuż całego odcinka – co ucieszy okolicznych mieszkańców - pojawi się ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi, którego dotychczas brakowało. Dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie zostanie wybudowana droga serwisowa.

 

W ramach inwestycji powstanie też system odwodnienia, zbiornik retencyjny. Będą wykonane oświetlenie drogowe i kanał technologiczny. Na trasie przewidziano również budowę miejsc do kontroli pojazdów, z którego będą mogli korzystać funkcjonariusze policji i Inspekcji Transportu Drogowego.

 

Inwestycja ma zostać zakończona w grudniu 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych wynosi ok . 35 mln zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Trakcja PRKiI SA (lider), Masfalt sp. z o.o. oraz AB Kauno Tiltai.