Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Nysy


Decyzja środowiskowa dotycząca budowy obwodnicy Nysy została wydana w dniu 14 października 2009 roku przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Opolu. Dotyczy ona wariantu VI obwodnicy. Spośród czterech zaproponowanych przez inwestora, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad był to wariant rekomendowany przez GDDKiA.

Wariant VI ma długość 16,5 km. Na części swego przebiegu będzie to droga dwujezdniowa z 4 pasami ruchu, a w innych fragmentach jednojezdniowa z 3 pasami ruchu (dodatkowy pas do wyprzedzania).

W miejscu, gdzie obwodnica ma przeciąć projektowany kanał Ulgi przewidziana jest budowa estakady o długości kilkuset metrów. Powstanie też duży węzeł łączący obwodnicę ze starą (obecną) DK 46. W rejonie Goświnowic natomiast zaplanowano budowę ronda.

GDDKiA jest obecnie na etapie opracowywania dokumentów do udzielenia zamówienia na dalsze etapy projektu obwodnicy Nysy - koncepcję programową, która określi możliwości szczegółowych rozwiązań technicznych dla wybranego wariantu, materiały związane z przejęciem nieruchomości pod przyszłą drogę oraz projekt budowlany.

Efektem tych prac będzie uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po uzyskaniu ZRID (najwcześniej na przełomie roku 2010 i 2011) oraz przydzieleniu pieniędzy na budowę, inwestycja będzie mogła się rozpocząć.

 

 

Planowana obwodnica Nysy

 

 

 

Opole, 29.10.2009