S11 Bobolice - obwodnica Szczecinka


I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – około 23 km

- obecny etap – w przygotowaniu

 

etap zrealizowany:

decyzja środowiskowa: 03.10.2011 (ostateczna 07.11.2011)

podpisanie umowy na dokumentację: 29.06.2017

 

etap w realizacji:

Opracowywanie dokumentacji - Koncepcji Programowej wraz z badaniami podłoża i projektu budowlanego.

 

II. Opis inwestycji:

 

1. Przebieg drogi

Droga S-11 połączy środkowe wybrzeże Bałtyku z Górnym Śląskiem. Odcinek od Bobolic do Szczecinka będzie zaczynał się za węzłem Bobolice drogi S11, natomiast kończyła na włączeniu w obwodnicę Szczecinka.

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa drogi: S (droga ekspresowa)
- prędkość projektowa: Vp = 100 km/h
- szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
- szerokości pasów awaryjnych: 2 x 2,50 m
- szerokości poboczy gruntowych: 2 x 1,25 m
- szerokość pasa dzielącego: 5,00 m
- skrajnia pionowa: min. 4,70 m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

 

3. Zakres inwestycji

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej z rezerwą miejsca pod trzeci pas ruchu, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska.

 

4. Wariant przebiegu drogi

Na etapie opracowywania Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskwoego analizowano 6 wariantów przebiegu drogi ekspresowej S11.
W wydanej 3 października 2011 roku decyzji środowiskowej został wybrany wiariant 6 przebiegu drogi S11 na odcinku Koszalin - Szczecinek.

 

Opis przebiegu wybranego wariantu:

 

Wariant 6: rozpoczyna się w km 0+000 (za węzłem „Koszalin”, stanowiącym skrzyżowanie S6 i S11), natomiast koniec w km ok. 36+718 wariantu VI. Na początkowym przebiegu do km ok. 2+000 droga ekspresowa przebiega w sąsiedztwie obszarów zabudowanych. Na dalszym przebiegu, aż do km ok. 8+000 biegnie przez niezabudowane tereny otwartych pól i łąk. W km ok. 9+754, planowany jest obustronny MOP. Na odcinku od km ok. 8+000 do km ok. 9+500 droga przebiega przez niewielki kompleks leśny. Następnie, aż do km ok. 14+500 ponownie przebiega przez tereny otwarte. Na odcinku od km ok. 14+700 do km ok. 15+250 biegnie na estakadzie przez obszar Natura 2000 PLH 320022 „Dolina Radwi, Chocieli i Chotli”. Po przekroczeniu rzeki Radwi w km ok. 15+227 , aż do km ok. 17+600 droga ekspresowa przebiega przez tereny leśne, aby następnie ponownie wkroczyć w tereny otwarte. W km ok. 22+900 wkracza ponownie na tereny leśne i omijając od strony południowej lotnisko w Zegrzu Pomorskim i opuszcza tereny leśne w km ok. 31+750. W km ok. 32+760, na terenach otwartych planowany jest obustronny MOP. Następnie droga ekspresowa przebiegać będzie skrajem terenów leśnych, aby za miejscowością Kłanino włączyć się w przebieg wariantu 5 drogi ekspresowej.

 

Plan orientacyjny.

GDDKiA 

 

 

5. Obiekty inżynierskie

Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.

 

6. Węzły drogowe

  • węzeł “Wierzchowo”
  • węzeł "Szczecinek Północ"

7. Miejsca obsługi podróżnych

 

MOP II Wierzchowo w km 54+100, strona lewa;
MOP II Wierzchowo w km 54+100, strona prawa;