Przetarg na budowę ostatniego odcinka A1 w woj. śląskim ogłoszony

W dniu dzisiejszym katowicki Oddział GDDKiA ogłosił postępowanie na budowę 17 km autostrady A1 na odcinku od gr. woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Rząsawa (bez węzła), które prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego.



Inwestycja pod nazwą „Budowa autostrady A1 koniec obw. Częstochowy - Tuszyn, odcinek E gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła)” będzie realizowana w formule „Projektuj i Buduj”.

 

Głównym kryterium wyboru oferty będzie cena, która będzie stanowiła maksymalnie 60 pkt. oceny.  Pozostałe punkty – maksymalnie 40 będą stanowiły kryteria pozacenowe. Na kryteria pozacenowe będą się składały: Równość podłużna nawierzchni, Termin realizacji kontraktu, Zapewnienie przejezdności, Personel Wykonawcy i  Zagospodarowanie destruktu powstałego w wyniku rozbiórki istniejącej nawierzchni.

 

Zamawiający będzie wymagał, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczało się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wliczone będą okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Minimalny termin realizacji będzie wynosił 32 miesiące od daty zawarcia umowy. W tym terminie Wykonawca będzie musiał również uzyskać decyzję zezwalającą na użytkowanie.

 

Przyszły Wykonawca będzie miał za zadanie, wykonać niezbędną dokumentację techniczną i projektową, uzyskać niezbędne decyzje dla budowy oraz użytkowania autostrady, wybudować autostradę o długości 16,907 km w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1. Przekrój budowanej autostrady składać się będzie z 2 jezdni z nawierzchni betonowej, każda po 3 pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pasa awaryjnego o szerokości 3,00 m i pasa dzielącego o szerokości 5,00 m.

 

Zakres projektowy, w szczególności, obejmuje wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej dla wszystkich branż, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiaru robót oraz innych niezbędnych opracowań i decyzji dla budowy i użytkowania autostrady A1 na odcinku gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła).

 

Natomiast zakres robót będzie zawierał:

  • budowę odcinka autostrady A1, w zakresie od km 399+742,51 do km 416+650 o nawierzchni z betonu cementowego,
  • budowa węzła autostradowego Mykanów (Kościelec),
  • rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego ze względu na budowę autostrady A1 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1,
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą,
  • budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego,
  • budowę dróg technologicznych,
  • budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na autostradę,
  • budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 1 mostu, 4 wiaduktów w ciągu autostrady, 4 wiaduktów nad autostradą, 3 dużych przejść dla zwierząt nad autostradą, 4 przejazdów gospodarczych,
  • wzmocnienie podłoża, korpusu oraz skarp nasypów i wykopów;
  • budowę obustronnych zatok do kontroli pojazdów dla służb policji i inspekcji transportu drogowego na węźle Mykanów (Kościelec),
  • budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
  • przebudowę cieków i rowów melioracyjnych,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu autostrady,
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejących infrastruktury podziemnej
  • i naziemnej,
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • utrzymanie ciągłości ruchu na drodze krajowej nr 1,
  • wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad i usterek,
  • przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, do stanu jaki był przed rozpoczęciem budowy,
  • wykonanie wszystkich koniecznych robót związanych z przebudową i rozbiórką budynków i obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją,
  • zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
  • wycinkę kolidującej z inwestycją zieleni;
  • zagospodarowanie terenu nasadzeniami,
  • budowa kanałów technologicznych,
  • wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  • wykonanie systemu zarządzania ruchem,
  • wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji,
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Plan sytacyjny odcinka E autostrady A1

GDDKiA