S61. Siedem kilometrów, osiem ofert

Osiem  ofert na realizację  części  obwodnicy Łomży (woj. podlaskie)  wpłynęło w przetargu na projekt i budowę odcinka  drogi ekspresowej  S61 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód”.  Najniższą cenę 210,5 mln. zł., zaproponowało konsorcjum firm RUBAU Polska Sp. z o.o. oraz  Construcciones RUBAU S.A.  z Hiszpanii, a najwyższą - 313,5 mln. zł.,  konsorcjum firm - PBDM Mińsk Mazowiecki i „Planeta” z Warszawy. Kosztorys zamawiającego wyniósł 283,27 mln. zł.



Oprócz ceny, jednym z kryteriów był  termin realizacji. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 31-miesięczny okres wykonania zadania od chwili podpisania umowy.   Wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze kryteria pozacenowe - właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni czy te dotyczące jej równości podłużnej.

 

 Po zbadaniu ofert i ich ocenie – w najkrótszym możliwym terminie - zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.

 Odcinek S61 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód”  ma długość 7,18 km., przebiega nowym śladem. W ramach tego zadania wybudowanych zostanie prawie 9 km dk 63 w kat. GP. Odcinek ten wraz z kolejnym, 13-kilometrowym  fragmentem od  węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” (planowane otwarcie ofert w lipcu br.), stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą  ruch tranzytowy z tego miasta.  

 

Droga ekspresowa  S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna podzielona została na 6 odcinków.  Po dzisiejszym otwarciu ofert  - już trzy z nich są  na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty:  „Łomża Południe” – „Łomża Zachód” (odc. III), „Kolno – Stawiski” (V)  oraz  „Stawiski  - Szczuczyn” (VI). Trzy pozostałe odcinki: IV „Łomża Zachód” – „Kolno” oraz odc. I „Ostrów Mazowiecka” – „Śniadowo”  oraz  II „Śniadowo” – „Łomża Południe”  są  w procedurze  przetargowej.

 

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania, a następnie wybudowanie odcinka i uzyskanie zezwolenia na użytkowanie.  Zakończenie inwestycji planowane jest  w 2021 r.

 

Zadanie przewidziane do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej.