Remont chodnika na moście w Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73
W dniu 19 czerwca 2017 planowane jest rozpoczęcie remontu chodnika na moście w Morawicy w ciągu drogi krajowej 73. Wyłączony z ruchu pieszego zostanie chodnik po prawej (zachodniej) stronie mostu, a ruch pieszy zostanie skierowany na chodnik po stronie lewej. Do końca czerwca remontowany będzie także chodnik po stronie lewej.

Remont chodników to kolejny, po pracach projektowych i pracach przy podporach, etap tegorocznego kompleksowego remontu mostu w Morawicy. Następny etap robót, planowany od 3 lipca br. polegał będzie na gruntownym remoncie samego obiektu łącznie z wymianą nawierzchni.  Ze względu na zły stan mostu konieczna jest wymiana m.in. płyty nadbetonu, izolacji i nawierzchni oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Prace prowadzone będą przy połówkowym zajęciu jezdni, a ruch wahadłowy sterowany będzie ręcznie.  Ze uwagi na duże natężenie ruchu na drodze krajowej nr 73 Kielce – Busko – Tarnów wykonawca remontu został zobowiązany do przeprowadzenia prac wymagających ruchu wahadłowego w minimalnie krótkim czasie wymaganym dla technologii robót. W związku z powyższym ruch wahadłowy na moście obowiązywał będzie przez 2 miesiące, czyli do końca sierpnia br. (na remont jednej połowy mostu z uwzględnieniem np. prac rozbiórkowych, remontowych, okresu dojrzewania betonu, układania nawierzchni, wykonania dylatacji itp. potrzebne jest minimum 30 dni). 

 

W tym czasie kierowcy informowani będą tymczasowym oznakowaniem o zalecanych objazdach. Dla podróżujących tranzytem pojazdami powyżej 6 ton od Węzła Kielce Północ drogą nr 7 przez Chęciny do Jędrzejowa a następnie drogą nr 78 przez Kije do Chmielnika. Zalecany objazd dla ruchu lokalnego poniżej 6 ton zaplanowany został z kierunku Kielc od drogi nr 73 przez Bieleckie Młyny, Łabędziów, Radomice do Woli Morawickiej, a poniżej 3,5 tony przez Bieleckie Młyny, Łabędziów do Morawicy. 

 

Most przez Czarną Nidę w Morawicy ze względu na zły stan nadwyrężonej dużym natężeniem ruchu ciężkiego konstrukcji wymaga natychmiastowego remontu. W ostatnich latach obiekt naprawiany był doraźnie kilka razy w roku. Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie gruntownego remontu ogłoszony został tym roku. Wykonawcy na etapie przetargu informowani byli o konieczności przeprowadzenia w jak najkrótszym możliwym czasie prac wymagających ruchu wahadłowego. Dlatego wykonawca w pierwszym etapie remontu już prowadzi prace pod obiektem niepowodujące utrudnień w ruchu.

 

Koszt remontu to około 1 mln złotych.