S7 Jędrzejów - granica województwa - pierwsze fragmenty nowej jezdni z docelową warstwą nawierzchni
Pierwszymi fragmentami nowej jezdni drogi ekspresowej S7 Jędrzejów – granica województwa z docelową warstwą ścieralną nawierzchni będą mogli jeździć kierowcy już pod koniec tego tygodnia. W dniu 19 maja 2017 (piątek) wykonawca inwestycji planuje przełożenie ruchu na dwa fragmenty jezdni, na których ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni.

Droga ekspresowa S7 na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego budowana jest w śladzie istniejącej trasy, dlatego dla kontynuacji prac przy układaniu kolejnych warstw nawierzchni niezbędne są przełożenia ruchu. Aktualnie kierowcy już korzystają na przeważającym odcinku z nowej wschodniej jezdni drogi ekspresowej jeżdżąc po przedostatniej warstwie wiążącej nawierzchni.  Ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach. W dniu 19 maja br. planowane jest przełożenie ruchu na zachodnią jezdnię drogi ekspresowej na odcinku o długości ponad 4 km począwszy od budowanego węzła w Łączynie do dawnej stacji benzynowej.  Jest to pierwszy odcinek na tej inwestycji z docelową warstwą nawierzchni SMA oddany do dyspozycji kierowcom. Kolejny o długości ponad kilometra udostępniony zostanie za budowanym węzłem Mierzawa na jezdni wschodniej.  Ruch na obu odcinkach odbywać się będzie jedna jezdnią w obu kierunkach. Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonawcy kontynuację prac przy układaniu nawierzchni. W miarę postępu robót wprowadzane będą kolejne zmiany organizacji ruchu, które ułatwią kierowcom podróżowanie, a wykonawcy pozwolą na dokończenie robót. Udostępnienie całego odcinka drogi ekspresowej S7 w oparciu o docelową organizację ruchu planowane jest 22 września br. po zakończeniu procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.

 

W  ramach inwestycji powstaje nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia będzie biegła w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy. W ramach inwestycji zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich typu mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na klata 2014 – 2020.