14 chętnych do budowy S7 na południe od Warszawy

Otwarte zostały oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 – długość odcinka ok. 7,9 km.”



Najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 mln zł ma oferta złożona przez TORPOL S.A.

 

Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat.

 

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. W pierwszym etapie zostało złożonych 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert.  Złożone oferty będą  badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

- cena

- okres gwarancji

- termin realizacji.

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

 

Przyszły wykonawca Zadania C zaprojektuje oraz wybuduje prawie 8 km trasy ekspresowej, które będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

 

O inwestycji (3 zadania)

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

- węzeł Warszawa-Lotnisko – węzeł Lesznowola – ok. 6,6 km

- węzeł Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km

- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

 

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

- węzeł Zamienie

- węzeł Lesznowola

- węzeł Antoninów

- węzeł Złotokłos

- węzeł Tarczyn Północ

- węzeł Tarczyn Południe

 

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Parametry techniczne

- klasa drogi - S

- długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km)

- liczba jezdni – 2

- przekrój normalny:

  • na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m
  • od węzła Lesznowola – do końca opracowania - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12 m (rezerwa pod trzeci pas ruchu)