Oferty na budowę węzła Lubelska złożone

Poznaliśmy wykonawców chętnych do zaprojektowania i wybudowania węzła Lubelska. Ze złożonych 11 ofert najniższą cenę, 190 mln zł, zaoferował Porr Polska Infrastructure S.A. natomiast najwyższą cenę, 320 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o.



Wszyscy Wykonawcy zaoferowali  okres gwarancji jakości 10 lat. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. W pierwszym etapie zostało złożonych 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

- cena

- okres gwarancji

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

 

Czas realizacji:

Na wykonanie zamówienia wykonawca będzie miał termin 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

 

O inwestycji

Węzeł Lubelska stanowić będzie jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego łączący Południową Obwodnicę Warszawy (S2) ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy (S17) i z autostradą A2, będzie węzłem dwupoziomowym. Długość odcinka wynosi ok. 2 km. Budowa węzła umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.