Otwarcie ofert na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie

Szesnastu wykonawców złożyło oferty na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie na odcinku 9,7 km pomiędzy istniejącymi węzłami Lotnisko i Podwarpie.



Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: MOSTOSTAL WARSZAWA S.A. ul. Konstruktorska 12A, 02-673 Warszawa; ACCIONA CONSTRUCCIION s.a. Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania. oferując wykonanie zadania za kwotę 76 800 767,88 zł brutto, w czasie 20 miesięcy, jednocześnie udzielając 10 letniego okresu gwarancji jakości.

 

Kolejnym etapem będzie badanie i ocena ofert. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie trzech kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiającej stosować będzie następujące kryteria:

  • cena– waga 90%, 
  • termin realizacji – waga 5%,         
  • okres gwarancji jakości – waga 5%.

Po wyborze najkorzystniejszej oferty całe postepowanie zostanie przekazane do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych celem kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.

 

Zamówienie przewidziano do realizacji w formule „Buduj”. Budowa tego odcinka S1 finansowana będzie ze środków pochodzących z Krajowego Funduszu Drogowego.

 

Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

 

Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI).   

 

Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Podstawowe parametry techniczne:

  • długość – 9,722 km
  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x2 pasy ruchu
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m,
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś