Projekt rozbudowy krajowej „dwudziestki” między Kornem a Kościerzyną
Zaprojektowanie przebudowy skrzyżowań i powstanie ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku drogi krajowej nr 20 przewiduje podpisana przez GDDKiA umowa.

Kolejną inwestycją wykonywaną na Pomorzu w ramach rządowego Programu likwidacji miejsc niebezpiecznych będzie rozbudowa drogi krajowej nr 20 między Kornem a Kościerzyną (od km 251+500 do km 257+650). W dniu 08.03.2017 r. została podpisana przez Generalną Dyrekcję Dróg krajowych i Autostrad umowa na sporządzenie projektu rozbudowy drogi krajowej nr 20.

Najważniejszą częścią, którą zaprojektuje biuro Europrojekt Gdańsk SA, będzie budowa długo wyczekiwanego ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 20 z Kościerzyny do Bytowa i drogi wojewódzkiej nr 235 prowadzącej do Chojnic. Prócz niego zostanie dokonana korekta skrzyżowania z drogą do miejscowości Owśnice wraz ze zjazdem do pobliskiej rozlewni gazu na granicy Kornego. Zmiany obejmą także drugie skrzyżowanie do Łubiany (pierwsze zostało kilka lata temu przebudowane), gdzie powstaną lewoskręty. Podobne rozwiązane ma zostać zaprojektowane na skrzyżowaniu do miejscowości Rybaki. W miejscu obecnych przystanków komunikacji publicznej mają powstać zatoki autobusowe, a na całej długości odcinka drogi krajowej nr 20 powstanie ścieżka pieszo-rowerowa powiązana z istniejącymi drogami rowerowymi w Kościerzynie (ul. Hallera).

─ Wszystkie te działania projektowe mają na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego ─ powiedział Radosław Kantak, Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. ─ Wykonawca prac ma rok na sporządzenie dokumentacji. Realizacja tej inwestycji będzie możliwa, po uzyskaniu decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej, w latach 2019-2020.

Inwestorem rozbudowy jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekt wykona Europrojekt Gdańsk SA. Koszt dokumentacji wynosi 940 tys. zł.