Pierwsze prace w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy rozpoczęte

Zgodnie z zapowiedzią, Wykonawca robót, firma Astaldi, rozpoczęła roboty na skrzyżowaniu ul. Płaskowickiej i Al. KEN.



Prace związane są z wykonaniem przewiązek pomiędzy jezdniami alei  KEN po południowej i północnej stronie skrzyżowania z ul. Płaskowickiej, przebudową chodników i ścieżki rowerowej po stronie północno – zachodniej skrzyżowania Al. KEN / ul. Płaskowickiej.

 

W tym tygodniu rozpoczną się prace związane z wykonywaniem tymczasowej sygnalizacji świetlnej; likwidacją przyłączy energetycznych i kolizje z kanalizacją deszczową, a także Wykonawca przystąpi do I fazy przebudowy sieci gazowej kolidującej z przyszłą obwodnicą.

 

Powyższe prace przygotowawcze potrwają do końca miesiąca by na przełomie marca i kwietnia wprowadzona została czasowa organizacja ruchu, która przewiduje:

- wykonanie nowej jezdni al. KEN wzdłuż bazarku

- likwidację ronda i lewoskrętów dla wszystkich relacji

- utrzymanie ruchu (prosto i w prawo we wszystkich kierunkach na skrzyżowaniu) KEN/Płaskowickiej.

 

Ruch w kierunku Centrum – Kabaty w okolicy skrzyżowania KEN/Płaskowickiej będzie się odbywał po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym odcinkiem drogi przy bazarku.

 

Przewidywany termin zakończenia prac związanych z przebudową (wzmocnieniem) tunelu pierwszej linii metra to grudzień 2018r.

 

O inwestycji:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

·  odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem

·  odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę

·  odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

 

Kontrakty zostały zawarte w grudniu 2015r. a ich zakończenie przewidziane zostało w sierpniu 2020r.

 

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- 5 węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.