Wyłoniono wykonawcę koncepcji programowej dla S19 w. Rzeszów Płd.-Babica

W ślad za decyzją Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o podpisaniu aneksu do Programu Inwestycji „Budowa drogi S19 Rzeszów-Barwinek, odc. węzeł Rzeszów Południe-Barwinek”, GDDKiA wyłoniła dzisiaj wykonawcę Koncepcji Programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym dla budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od w. Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum: PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., które zaoferowało zrealizowanie zamówienia za cenę brutto 6 059 472,00 z terminem realizacji 19 miesięcy.



Pozostałym oferentom, którzy brali udział w postępowaniu przetargowym przysługuje prawo odwołania się od dokonanego wyboru. Kolejnym etapem postępowania będzie wniesienie przez wyłonionego Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy i podpisanie umowy, które planowane jest na styczeń 2017r.

 

Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe  i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji , uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji. 

 

Przedmiotowa inwestycja przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj - buduj”. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony Wykonawca drogi ekspresowej S19.

 

Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna). Zakres planowanego zamówienia obejmuje kompleksowo całą inwestycję w tym: drogę, drogi poprzeczne wraz ze skrzyżowaniami, węzeł, MOP-y, wiadukt, tunel, estakady, przepusty, przejścia dla zwierząt, usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenie techniczne drogi i tunelu oraz inne obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, infrastrukturę techniczną związaną i niezwiązaną z drogą, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji  przedmiotowej inwestycji.

 

W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiaduktu, przejazdu gospodarczego oraz przejść dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy , po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.