Przebudowa drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze


W 2017 r. rozpocznie się przygotowanie do realizacji przebudowy drogi krajowej nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze

 

Podstawowe cele inwestycji to:

  • poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego,
  • poprawa warunków komunikacyjnych.

W ramach zadania zostanie wykonana kompleksowa dokumentacja projektowa oraz zostaną uzyskane niezbędne decyzje administracyjne: o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, ZRID.

 

W skład dokumentacji wchodzić będą m.in. następujące opracowania:

  • materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia,
  • projekt budowlany wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji ZRID,
  • projekt wykonawczy,
  • dokumentacja przetargowa.

Długość odcinka: 12 km

 

Droga krajowa nr 94 na odcinku Pyskowice – granica m. Zabrze przebudowana zostanie przy spełnieniu następujących wymagań:

  • klasa techniczna drogi - GP,
  • prędkość projektowa - zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • przekroje poprzeczne -1x2 pasy ruchu,
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 115 kN/oś;
  • drogi poprzeczne w niezbędnym zakresie - w uzgodnieniu z administratorami tych dróg;
  • obiekty inżynierskie;
    • wymagania trwałości budowli: 100 lat
    • obciążenia ruchome: na klasę A wg. PN-85/S-10030 oraz 150 wojskowego obciążenia MLC .

Zakres inwestycji będzie obejmował:

  • przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
  • niezbędną korektę geometrii łuków pionowych,
  • przebudowę zatok autobusowych oraz budowę nowych,
  • przebudowę istniejących chodników,
  • budowę chodników obustronnych lub jednostronnych,
  • budowę ciągu pieszo - rowerowego,
  • przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
  • odtworzenie zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do posesji przyległych w zależności od przeznaczenia - jako zjazdy indywidualne lub publiczne,
  • przebudowę istniejących obiektów inżynierskich,
  • odtworzenie systemu odwodnienia poprzez: odbudowę i budowę rowów, budowę nowej oraz przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej,
  • wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowa barier energochłonnych, oznakowanie poziome i pionowe,
  • budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w km ok. 254+528,
  • budowę kanałów technologicznych,
  • zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi w niezbędnym zakresie.