Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej.

oddział: Kraków

długość – 6,918 km

obecny etap – w realizacji

wartość projektu: 145 171 000,00 zł brutto



1. etap zrealizowany:

23.11.2016 r. podpisano umowę na realizację inwestycji w systemie „buduj” dla budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73. Wykonawca: VISTAL Gdynia S.A. (Lider) i Kieleckie Przedsiębiortwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji (Partner), wartość kontraktu – ok.79,7 mln zł brutto.

19.10.2017 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała wykonawcę o natychmiastowym odstąpieniu od kontraktu z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

 

2. etap w realizacji:

 

10.07.2018 r. - podpisano umowę na realizację inwestycji w systemie „buduj” dla kontynuacji budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73. Wykonawca: Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BANIMEX Sp. z o.o. - (Lider) z Będzina, AZI-BUD Sp. z o. o. – (Partner) z Będzina i węgierskiej firmy DUNA ASZFALT Út-és MélyépitÕ Kft. – (Partner), wartość kontraktu ok. 102,0 mln zł brutto.

 

Więcej na stronach internetowych inwestycji:

II. Opis inwestycji:

 

1. Przebieg drogi :

 

Projektowana obwodnica położona jest na terenie powiatu, miasta i gminy Dąbrowa Tarnowska oraz gminy Olesno w województwie małopolskim.

 

GDDKiA

Mapa orientacyjna inwestycji

 

2. Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa obiektu (drogi): GP
  • kategoria ruchu: KR  5  (KR 6 odc. km 108+090 – km 108+351 i km 113+294 – km 115+008)
  • nośność (dopuszczalny nacisk): 115 kN/oś
  • prędkość projektowana drogi: 80 km/h
  • przekrój (liczba jezdni, pasów ruchu): 1x2
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość poboczy: 2,50 – 4,20 m
  • szerokość opasek: 0,50 m

 

3. zakres inwestycji:

Inwestycja obejmuje swym zakresem budowę jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o dł. 6,918 km – od km 108+090 do km 115+008, przystosowanej do przenoszenia obciążeń 115kN/oś, stanowiącej obwodnicę miasta Dąbrowa Tarnowska na dk 73, przebudowę i budowę 4 skrzyżowań skanalizowanych typu rondo, budowę 8 obiektów inżynierskich, budowę ciągów pieszych dł. ok. 1.5 km, budowę dróg dojazdowych na dł. ok. 5,7 km, wykonanie 2 zatok postojowych do kontroli pojazdów, budowę ekranów akustycznych, przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej.

 

4. obiekty inżynierskie:

8 w tym:  1 most na potoku Bagienica,  5 wiaduktów drogowych (3 nad drogami i ulicami, 2 nad linią kolejową), 2 przejścia dla zwierząt.

 

III. Ochrona środowiska

W inwestycji uwzględniono szereg rozwiązań i urządzeń na rzecz zmniejszenia negatywnego oddziaływania drogi na środowisko, w tym m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i obiekty z funkcją przejścia dla zwierząt, nasadzenia zieleni i elementy odwodnienia korpusu drogowego podczyszczającego wodę.