Drugie etapy przetargów na obwodnicę Stalowej Woli i Niska oraz S19 Lasy Janowskie-Nisko już niebawem

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, podczas briefingów, które odbyły się 28 października 2016 r. zapowiedzieli zaproszenie do II etapu wykonawców zainteresowanych budową obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz drogi ekspresowej S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska. Łączna szacowana wartość przedmiotowych inwestycji wynosi 1,3 mld zł, natomiast długość prawie 40 km.



Obwodnica Stalowej Woli i Niska

W najbliższym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl, o dł. około 15,3 km. Planowane podpisanie umowy to połowa przyszłego roku.

 

Początek projektowanej obwodnicy zlokalizowany jest ciągu drogi krajowej w miejscu skrzyżowania ulic Podskarpowej i Chopina w miejscowości Stalowa Wola. Koniec zaś stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej DK77 w m. Przędzel przed węzłem "Rudnik", stanowiącym połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 (docelowo po wybudowaniu drogi ekspresowej – włączenie do węzła „Rudnik”).

 

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji. Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w IV kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2021 r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.

 

Droga ekspresowa S19

Natomiast na przełomie roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie oraz wybudowanie drogi ekspresowej S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska. Zadanie podzielone zostało na trzy odcinki realizacyjne:

 

  • Zadanie „A” Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km;
  • Zadanie „B” Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km;
  • Zadanie „C” Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km. 

 

Umowy na realizację zostaną podpisane w II połowie przyszłego roku.

 

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

 

Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I połowie 2019r. a zakończenie w 2021 r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.

 

Droga ekspresowa S19 biegnąca na Podkarpaciu połączy się z odcinkami realizowanymi przez lubelski Oddział GDDKiA. Zgodnie z PBDK 2014 - 2023 S19 między Rzeszowem a Lublinem będzie miała długość 157,5 km.

Obecnie na terenie województwa podkarpackiego realizowane są dwa odcinki S19 (Sokołów Młp.-Stobierna i Świlcza-w. Rzeszów Południe). Po zakończeniu tych inwestycji w połowie 2017 roku droga S19 w województwie podkarpackim będzie miała długość ponad 31 km. Poza tym na Podkarpaciu trwa realizacja obwodnicy Sanoka w ciągu DK28 w systemie „projektuj-buduj”.