GDDKiA pokazała budowę S7
Budowa drogi S7 nabiera rozpędu. Już w 2018 roku trasę między Gdańskiem a Elblągiem będziemy pokonywać w ekspresowym tempie. Zanim jednak nowo budowana trasa dwupasmówka z wszystkimi obiektami będą oddane do użytku, musi jeszcze upłynąć trochę czasu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z firmami nadzorującymi budowę i generalnymi wykonawcami zorganizowała dzień otwarty budowy dla dziennikarzy.

Wycieczka dla mediów rozpoczęła się w biurze kierownika projektu zadania pierwszego. Tam inżynier rezydent Krzysztof Banach oraz kierownik budowy Mariusz Jańczewski opowiedzieli o inwestycji, wskazali najważniejsze punkty i udzielili wszelkich niezbędnych informacji. Potem dziennikarze wspólnie z prelegentami udali się na przejazd przez inwestycję. Pierwszym przystankiem wycieczki był flagowy obiekt pierwszego zadania – nowo budowany most na Wiśle w Kiezmarku. Właściwie są tam budowane dwa nowe mosty – jeden obok drugiego, dla każdej z nitek osobno (obecny most będzie służył ruchowi lokalnemu).

Później zwiedzający udali się na budowę drugiego odcinka. Analogicznie jak w przypadku pierwszego – najpierw w siedzibie wykonawcy, dyrektor kontraktu Kamil Czyżewski, dyrektor rejonu Jakub Długoszek oraz odpowiedzialna za budowę obiektów mostowych Kamila Strachel przedstawili najważniejsze informacje o inwestycji, a potem udano się na dalszą część wycieczki. Dziennikarze tym razem mogli zobaczyć nowo budowany most na rzece Nogat w Jazowej.

Od rozpoczęcia budowy drogi S7 minął rok. Najważniejszym zadaniem na obu odcinkach jest umocnienie podłoża – trasa przebiega przez Żuławy, gdzie są grunty nienośne, w związku z tym najbardziej pracochłonnym etapem budowy jest właśnie umocnienie ziemi. Prace na obu odcinkach przebiegają zgodnie z planem i wykonawcy nie przewidują żadnych opóźnień. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem, a miejscami – nawet szybciej. Na pierwszym odcinku stopień zaawansowania prac wynosi 23%, a na drugim 32%.

Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek leży w europejskim korytarzu transportowym Via Hanzeatica i Via Intermare, a także łączy aglomeracje gdańską, warszawką i krakowską. Pomiędzy tymi szlakami komunikacyjnymi nastąpiła wysoka dynamika wzrostu natężeń ruchu, co spowodowało wzrost zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i pogarszające się warunki jazdy dla pojazdów samochodowych na istniejących odcinkach drogi krajowej nr 7. Po wybudowaniu trasy nastąpi zdecydowane zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Wpłynie to także na płynność ruchu dzięki wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań drogi krajowej z innymi znaczącymi drogami, przez co zlikwidowane zostaną występujące punkty kolizji. Uczestnicy ruchu drogowego będą mogli czuć się bezpiecznie przez znaczne zmniejszenie ilości wypadków drogowych.

Okres realizacji inwestycji wynosi 27 miesięcy od daty rozpoczęcia Robót Budowlanych (z wyłączeniem okresów zimowych, tj. 15 grudnia – 15 marca). Zatem planowane zakończenie inwestycji przypada na październik 2018 roku. Wykonawcami odcników są: nr 1 (Koszwały - Nowy Dwór Gdański) - Metrostav, a nr 2 (Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo k. Elbląga)- Budimex.

 

Fot. GDDKiA