S7 Kraków - Rabka Zdrój, odcinek Lubień-Naprawa


S7, odc. I Lubień – Naprawa

 

oddział: Kraków

długość – 7,59 km

obecny etap – w realizacji

GDDKiA

 

wartość odcinka: 624,0 mln zł

 

 

Etap zrealizowany:

 

11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI

 

17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI

 

12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach

 

22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID

 

29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności

 

29.06.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: Konsorcjum: IDS-BUD SA; Korporacja

ALTIS-HOLDING. Wartość kontraktu 521,5 mln zł (+ 7% rezerwy).

 

Więcej na stronach internetowych inwestycji: http://www.s7-lubien-rabka.pl/a-odcinek1.html

 

II. Opis inwestycji:

 

1. Przebieg drogi

Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego i suskiego, na terenie gmin: Lubień i Jordanów. Trasa w początkowym odcinku, na obrzeżach miejscowości Lubień, przebiega po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Od kilometra 713+580,21, nowy przebieg skierowano na stronę zachodnią istniejącego korytarza drogi krajowej nr 7. Projektowana droga przebiega równolegle do zabudowy miejscowości Lubień oraz wzdłuż ról Smugawka, Masztelewa, Swałtówka, Czarnotowa wsi Krzeczów.

 

GDDKiA

 

2. Podstawowe parametry techniczne

  • klasa drogi - S 2/2 (docelowo S 2/3)
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
  • szerokość pasa dzielącego – 6,7 - 22,00 m
  • szerokość poboczy - 0,75 – 2,25 m
  • obciążenie -115 kN/oś
  • kategoria ruchu - KR6.

 

Zakres inwestycji Inwestycja obejmuje swym zakresem:

• budowę w terenie górskim (po nowym śladzie) odcinka dwujezdniowej drogi klasy S dł. ok. 7,59 km, w km 713+580 – 721+170

• budowę 10 obiektów inżynierskich o łącznej długości około 2115 m:

• budowę 2 MOP-ów: MOP Lubień kategorii II i MOP-u Krzeczów kategorii III

• przebudowę dróg lokalnych i dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego,

• budowę urządzeń ochrony środowiska: ekrany, urządzenia oczyszczania wód,

• budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

• przebudowę i budowa urządzeń infrastruktury technicznej w tym: sieci wodociągowych, sieci gazowych średnioprężnych, kanalizacji deszczowej, sieci i urządzeń energetycznych średniego napięcia (ŚN) i niskiego napięcia (Nn), sieci i urządzeń teletechnicznych napowietrznych i doziemnych, oświetlenia

• nasadzenie zieleni,

• budowę dróg serwisowych.

Obiekty inżynierskie:

 

5 estakad i 5 obiektów inżynierskich stanowiących przejazd nad lub pod realizowaną drogą

 

MOPy : MOP Lubień kategorii II oraz MOP Krzeczów kategorii III

 

III. Ochrona środowiska

 

W ramach działań środowiskowych przewidziano:

  • przystosowanie przejść mostowych i przepustów dla migracji zwierząt
  •  wykonanie ogrodzeń ochronno – naprowadzających dla płazów i innych małych zwierząt, w części przepustów pełniących także funkcję przejść dla zwierząt,
  • wykonanie osłon antyolśnieniowych na obiektach mostowych pod którymi zorganizowano przejścia dla zwierząt
  • oczyszczenie wody opadowej spływającej z jezdni poprzez system projektowanych separatorów i osadników
  • budowa ekranów akustycznych w celu ochrony terenów wrażliwych akustycznie, w obszarach o stwierdzonym pogorszeniu klimatu akustycznego w środowisku,
  • nasadzenie zieleni osłonowej w celu ochrony przyległego terenu, a także w celu rekompensaty strat przyrodniczych,
  • ogrodzenie siatką metalową tych odcinków drogi, na których nie występują przejścia dla zwierząt bądź ekrany akustyczne.