S7 Kraków - Rabka Zdrój, odcinek tunelowy Naprawa – Skomielna Biała

S7, odc. II Naprawa – Skomielna

 

oddział: Kraków

długość – 3,05 km

obecny etap – w realizacji



GDDKiA

wartość odcinka: 1 106,0 mln zł

 

Etap zrealizowany:

 

11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI

17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI

12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach

22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID

29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności

19.12.2014 r. – ogłoszono przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków–Rabka Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała w km od ok.721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu

 

Etap w realizacji:

29.06.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: Astaldi S.p.A. Wartość kontraktu 968,8 mln zł (+ 7% rezerwy).

Więcej na stronach internetowych inwestycji:

 

http://www.s7-lubien-rabka.pl/b-odcinek2.html

 

II. Opis inwestycji:

1. Przebieg drogi Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego i suskiego, na obszarze gmin: Lubień i Jordanów.

 

GDDKiA

Podstawowe parametry techniczne:

  •  klasa drogi - S 2/2 (docelowo S 2/3)
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
  • szerokość pasa dzielącego – 10,4-24,4m
  • szerokość poboczy - 0,75 – 2,25 m
  • obciążenie -115 kN/oś
  • kategoria ruchu - KR6.

 

Zakres inwestycji:

Inwestycja obejmuje swym zakresem:

  • budowę w terenie górskim (po nowym śladzie) odcinka dwujezdniowej drogi klasy S dł. ok. 3,05 km, w km 721+170 – 724+220
  • budowę dwukomorowego tunelu o długości 2 058 m pod Małym Luboniem z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym
  • budowę 1 obiektu (nr 15+16) o długości ok. 311m
  • budowę murów oporowych,
  • wykonanie budynków technicznych oraz budynku dyspozytorni rezerwowej
  • wykonanie masztu radiowego • przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej
  • budowę dróg serwisowych i technologicznych,
  • budowę przepustów,
  • budowę oświetlenia i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
  • przełożenie cieków, budowę systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń ochrony środowiska:
  • ekranów, urządzeń oczyszczania wód.

 

Obiekty inżynierskie :

dwukomorowy tunel pod Górą Mały Luboń oraz 1 estakada.

 

III. Ochrona środowiska

W ramach działań środowiskowych przewidziano: 

  •  przystosowanie przejść mostowych i przepustów dla migracji zwierząt
  • wykonanie ogrodzeń ochronno – naprowadzających dla płazów i innych małych zwierząt, w części przepustów pełniących także funkcję przejść dla zwierząt,
  • wykonanie osłon antyolśnieniowych na obiektach mostowych pod którymi zorganizowano przejścia dla zwierząt
  • oczyszczenie wody opadowej spływającej z jezdni poprzez system projektowanych separatorów i osadników
  • budowa ekranów akustycznych w celu ochrony terenów wrażliwych akustycznie, w obszarach o stwierdzonym pogorszeniu klimatu akustycznego w środowisku,
  • nasadzenie zieleni osłonowej w celu ochrony przyległego terenu, a także w celu rekompensaty strat przyrodniczych,
  • ogrodzenie siatką metalową tych odcinków drogi, na których nie występują przejścia dla zwierząt bądź ekrany akustyczne.