S7, odc. II Naprawa – Skomielna
oddział: Kraków
długość – 3,05 km
obecny etap – w realizacji
.jpg)
wartość odcinka: 1 106,0 mln zł
Etap zrealizowany:
11. 04. 2008 – posiedzenie ZOPI
17. 11. 2008 – posiedzenie KOPI
12. 08. 2010 – Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach
22. 12. 2014 – uzyskano decyzję ZRID
29. 01. 2015 – nadano Decyzji rygor natychmiastowej wykonalności
19.12.2014 r. – ogłoszono przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków–Rabka Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała w km od ok.721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu
Etap w realizacji:
29.06.2016 – podpisano umowę na realizację w systemie tradycyjnym. Wykonawca: Astaldi S.p.A. Wartość kontraktu 968,8 mln zł (+ 7% rezerwy).
Więcej na stronach internetowych inwestycji:
http://www.s7-lubien-rabka.pl/b-odcinek2.html
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi Inwestycja położona jest w całości w obszarze administracyjnym województwa małopolskiego, w obrębie powiatów: myślenickiego i suskiego, na obszarze gmin: Lubień i Jordanów.

Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi - S 2/2 (docelowo S 2/3)
- prędkość projektowa - 100 km/h
- szerokość pasa ruchu - 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
- szerokość pasa dzielącego – 10,4-24,4m
- szerokość poboczy - 0,75 – 2,25 m
- obciążenie -115 kN/oś
- kategoria ruchu - KR6.
Zakres inwestycji:
Inwestycja obejmuje swym zakresem:
- budowę w terenie górskim (po nowym śladzie) odcinka dwujezdniowej drogi klasy S dł. ok. 3,05 km, w km 721+170 – 724+220
- budowę dwukomorowego tunelu o długości 2 058 m pod Małym Luboniem z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym
- budowę 1 obiektu (nr 15+16) o długości ok. 311m
- budowę murów oporowych,
- wykonanie budynków technicznych oraz budynku dyspozytorni rezerwowej
- wykonanie masztu radiowego • przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej
- budowę dróg serwisowych i technologicznych,
- budowę przepustów,
- budowę oświetlenia i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- przełożenie cieków, budowę systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń ochrony środowiska:
- ekranów, urządzeń oczyszczania wód.
Obiekty inżynierskie :
dwukomorowy tunel pod Górą Mały Luboń oraz 1 estakada.
III. Ochrona środowiska
W ramach działań środowiskowych przewidziano:
- przystosowanie przejść mostowych i przepustów dla migracji zwierząt
- wykonanie ogrodzeń ochronno – naprowadzających dla płazów i innych małych zwierząt, w części przepustów pełniących także funkcję przejść dla zwierząt,
- wykonanie osłon antyolśnieniowych na obiektach mostowych pod którymi zorganizowano przejścia dla zwierząt
- oczyszczenie wody opadowej spływającej z jezdni poprzez system projektowanych separatorów i osadników
- budowa ekranów akustycznych w celu ochrony terenów wrażliwych akustycznie, w obszarach o stwierdzonym pogorszeniu klimatu akustycznego w środowisku,
- nasadzenie zieleni osłonowej w celu ochrony przyległego terenu, a także w celu rekompensaty strat przyrodniczych,
- ogrodzenie siatką metalową tych odcinków drogi, na których nie występują przejścia dla zwierząt bądź ekrany akustyczne.