S61 Od Suwałk do Budziska, czyli przetarg na przygraniczną „eskę”.

Przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku od obwodnicy Suwałk do Budziska (ok. 24 km) oraz na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna (6,58 km) zostały ogłoszone 15 kwietnia br. Oba zadania mają przewidziane dofinansowanie unijne w ramach CEF – projektu „Łącząc Europę” i mają być zrealizowane do końca 2020 r.



Postępowanie przetargowe mające wyłonić wykonawców w systemie „Projektuj i Buduj” zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. Oznacza to, że w pierwszym etapie wykonawcy będą składali wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ci, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa, będą spełniali warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu, zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu (maksymalnie 20 wykonawców). Otrzymają zaproszenie do złożenia oferty, gdzie kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena, ale również termin realizacji oraz zabezpieczenie bezwarunkowego dotrzymania zadeklarowanego w ofercie terminu realizacji.

 

Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń oraz decyzji niezbędnych do zrealizowania inwestycji.

 

W przypadku odcinka Suwałki – Budzisko zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone najpóźniej w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Najkrótszy możliwy termin realizacji uwzględniony do oceny ofert: 31 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Najdłuższy możliwy termin realizacji wymagany przez Zamawiającego: 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

 

W przypadku drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone najpóźniej w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Najkrótszy możliwy termin realizacji uwzględniony do oceny ofert: 28 miesiące od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Najdłuższy możliwy termin realizacji wymagany przez Zamawiającego: 34 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

 

S 61 odcinek Suwałki – Budzisko: długość – ok. 24 km., dwujezdniowa droga ekspresowa o nawierzchni wykonanej w technologii betonu cementowego, dwa węzły drogowe – „Suwałki Północ”, „Szypliszki”; cztery Miejsca Obsługi Podróżnych – po dwa w każdym kierunku (Żubryn, Budzisko).

Zamówienie obejmuje również budowę i przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych, obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego.

W ramach inwestycji planowana jest także budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno - naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe z urządzeniami oczyszczającymi.

 

S 61 Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna: długość – 6,58 km, jezdnia lewa o nawierzchni z betonu cementowego i łącznej długości ok. 6,58 km (z wyłączeniem już gotowego węzła Szczuczyn), poszerzenie jezdni prawej na obwodnicy Szczuczyna; przebudowa ogrodzenia drogi S61 po stronie lewej w niezbędnym zakresie, wynikającym z budowy drugiej jezdni.