Zakończono „dialog techniczny” ws. S19


Rzeszowski Oddział GDDKiA zakończył dialog techniczny związany z wykonaniem Koncepcji Programowej budowy drogi ekspresowej S19 odc. Kielanówka (węzeł Rzeszów Płd.) – Barwinek (gr. państwa) w zakresie zadań:

  1. W. Rzeszów Płd. – w. Babica, dł. 10,3 km, w ramach którego planowany jest tunel o dł. 1,35 km;
  2. W. Babica – w. Domaradz, dł. 23,4 km, w ramach którego planowane są 3 tunele o dł. 1,75 km, 1,6 km i 1,2 km.

 

Do udziału w dialogu technicznym zgłosiło się 12 firm. Na przekazane przez GDDKiA pytania i zagadnienia odpowiedziało 8 firm. Po analizie uzyskanych odpowiedzi, w celu uszczegółowienia oraz poszerzenia uzyskanych informacji, podjęto decyzję o konieczności zorganizowania spotkania z uczestnikami Dialogu. Na spotkanie, które odbyło się 30 marca br. zaproszono 7 firm, a także ekspertów z Politechniki Rzeszowskiej oraz Państwowego Instytutu Geologicznego.

 

Głównym przedmiotem dialogu technicznego był zakres niezbędnych badań geofizycznych i geologicznych, koniecznych do sporządzenia Koncepcji Programowej w zakresie projektu tuneli (4 tunele o łącznej długości ok. 6 km) oraz zabezpieczenia osuwisk.  

 

Pozyskane informacje pozwolą na dokładne opracowanie Opisu Przedmiotu Zamówienia m.in. w zakresie:

  1. Koniecznych do wykonania badań geologicznych i hydrogeologicznych na potrzeby projektowania tuneli posadowionych na głębokości 60 – 130 m;
  2. Monitorowania osuwisk i terenów potencjalnie osuwiskowych występujących na trasie planowanej drogi ekspresowej S-19;
  3. Sposobu i zakresu wykonania badań geofizycznych na potrzeby projektowania tuneli;
  4. Wymagań dotyczących parametrów sprzętu, który pozwoli na wykonanie w sposób prawidłowy  koniecznych badań geologicznych;
  5. Czasokresu niezbędnego do wykonania badań geologicznych, hydrogeologicznych, geofizycznych i monitoringu osuwisk;
  6. Szacunkowej wartości w zakresie ustalonym powyżej.