Znany jest przebieg S-12 i S-74 w łódzkiem.


Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska podpisał Decyzję Środowiskową dla dróg ekspresowych S-12 odcinek Piotrków Trybunalski - Opoczno i S-74 odcinek Sulejów – granica z województwem świętokrzyskim. Droga ekspresowa S-12 ma poprawić połączenie centrum kraju ze wschodnią granicą (docelowo ma prowadzić od Piotrkowa Trybunalskiego do Hrebennego), zaś droga S-74 ma poprowadzić do Kielc i dalej do stolicy Podkarpacia. W przypadku drogi S-12 wybrany został wariant VI (szary) biegnący przez teren gmin: Wola Krzysztoporska, Rozprza, Aleksandrów, Mniszków, Sławno, mija Opoczno od północy i kończy się na granicy z województwem mazowieckim. Jej długość to blisko 61 kilometrów. Droga ekspresowa S-74 na terenie łódzkiego będzie liczyła około 24 kilometrów długości i będzie przebiegała przez gminy Paradyż i Żarnów. W tym przypadku wybrana została kombinacja wariantów IV i V (żółtego i zielonego), przy czym konieczne okazało się doprojektowanie dodatkowego łącznika między nimi. Przy projektowaniu obiektów drogowych przyjęto następujące podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S12 i S74:  klasa techniczna drogi – S  prędkość projektowa - 100 km/h,  prędkość miarodajna - 110 km/h,  liczba jezdni – 2,  liczba pasów ruchu – 2x2 (docelowo 2x3),  szerokość pasa ruchu – 3,50 m,  szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m,  szerokość pobocza ziemnego – 1,80m  pas dzielący wraz z opaskami 0,5 m – 12,0m (etap II przy trzech pasach ruchu 5,0m)  pionowa skrajnia drogi – co najmniej 4,7 m,  dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś.  kategoria ruchu – KR6  minimalny promień łuku poziomego – 1200m,  minimalny promień łuku pionowego – wklęsły: 3000m, wypukły: 7000m  minimalna odległość widoczności na zatrzymanie - od 200 – 260m