Postęp prac na odcinku S19 Sokołów Młp. - Stobierna


Na budowie drogi ekspresowej S-19 Sokołów Młp. – Stobierna ostatnio wykonywano m.in. roboty ziemne - wykopy i nasypy w obrębie trasy głównej oraz prace w zakresie wzmocnienia podłoża i skarp nasypów polegające na wymianie gruntu, wykonaniu kolumn przemieszczeniowych oraz wzmocnieniem podłoża nasypów materacami i geosyntetykiem

 

Roboty mostowe skupione były głównie na wykonaniu wykopów pod obiekty, montażu szalunków i zbrojenia oraz na betonowaniu przejść dla zwierząt, wiaduktów drogowych i przejazdów gospodarczych.

 

Rozpoczęto również prace fundamentowe przy wiadukcie drogowym 14-WD w Nienadówce w technologii pali CFA. Aktualnie Wykonawca jest na etapie wykonywania próbnych obciążeń.

W ramach pozostałych branż wykonywano prace związane z usuwaniem kolizji. Średnio na budowie pracowało ok. 160 osób i 80 maszyn.

Zaawansowanie robót w ramach poszczególnych branż przedstawia się następująco:

- roboty przygotowawcze - 99,98%

- roboty drogowe – 16,05 % (drogi technologiczne zostały wykonane w całości)

- roboty mostowe – 8,64

- branża elektryczna – 14,63%

- branża telekomunikacyjna - 65,83%

- branża sanitarna – 24,18%

- zieleń (wycinki) – 6,13%.

 

Odcinek drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna będzie miał długość 12,5 km. Zakres robót obejmuje wykonanie drogi o przekroju 2+1 wraz z budową obiektów inżynierskich oraz węzła „Sokołów Młp.” na drodze wojewódzkiej nr 875. Droga będzie omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio połączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów.
 
Koszt zadania to blisko 290 mln złotych. Umowę z wykonawcą podpisano w czerwcu 2014 roku. Czas na wykonanie zadania to 30 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót). Inwestycja realizowana jest systemem "optymalizuj + projektuj + buduj”. To już druga umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.