Budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu dk 15

oddział: Olsztyn

długość – 17,7 km

obecny etap – w realizacji

wartość projektu: 396,4 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)



Etap zrealizowany:

      16.03.2010  – zatwierdzenie STEŚ II przez KOPI

      30.07.2010 – uzyskanie DŚU

      07.10.2011 – utrzymanie DŚU przez GDOŚ w mocy

      02.04.2012 – umowa na dokumentację projektową: KP, PB

      10.08.2015  – odbiór końcowy PB

      30.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB

      06.04.2016 – uzyskanie decyzji ZRID

 

Etap w realizacji:

      02.02.2018 - podpisanie umowy na PiB z PORR SA o wartości 318,2 mln zł

 

Podstawowe parametry techniczne trasy głównej projektowanej drogi krajowej nr 15:

-        klasa techniczna                                                             GP

-        prędkość projektowa                                                     80 km/h

-        prędkość miarodajna                                                    100 km/h

-        nośność nawierzchni                                                    115 kN/oś

-        przekrój                                                                             jednojezdniowy 2+1 z barierą linową

-        szerokość jezdni                                                             2 x 3,50  + 3,50m

-        szerokość pasa wyłączonego z ruchu za pomocą oznakowania poziomego   1,20 m ( w tym opaski 2 x 0,50 m)

-        szerokość opasek                                                          2 x 0,50 m

-        szerokość pobocza nieutwardzonego                        min 1,8 m

-        szerokość korony drogi                                                 zmienna

-        kategoria ruchu                                                               KR5

 

Liczba obiektów inżynierskich - 13 w tym 8 wiaduktów drogowych, 1 most, 4 przejścia dla zwierząt.

 

Ponadto zakresem inwestycji objęto budowę:

•             układu dróg serwisowych oraz przebudowę dróg innych kategorii, których zadaniem będzie obsługa przyległych terenów,

•             czterech skrzyżowań jednopoziomowych: Brzozie Lubawskie, Kacze Bagno, Nowe Miasto Lubawskie, Bratian,

•             estakad w ciągu drogi krajowej nr 15 oraz wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych,

•             mostów i przepustów nad ciekami wodnymi,

•             przejść dla zwierząt (wiadukty, mosty lub przepusty),

•             zatok autobusowych,

•             miejsc do kontroli pojazdów,

•             kanału technologicznego,

•             urządzeń ochrony środowiska,

•             urządzeń odwadniających pas drogowy wraz z urządzeniami do podczyszczania ścieków deszczowych,

•             urządzeń oświetlenia drogowego,

•             urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowę infrastruktury niezwiązanej z drogą.

 

Obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego - plan orientacyjny

Strona internetowa kontraktu