S-11 Kępno – A1, odc. granica woj. opolskiego/śląskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór


S11 odc. granica woj. śląskiego/opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór (ODC. I)

 

Oddział: Katowice

Długość: 25,0 km

Etap: STEŚ

Wartość inwestycji: 1 059 500 000,00 zł

 

I. Etap zrealizowany:

Luty 2016: Program Inwestycji dla drogi S11 został zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Październik 2016: Ogłoszenie przetargu dla zadania „Opracowanie dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim”.

Luty 2017: Przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia przez ofertę najkorzystniejszą kwoty posiadanej przez Zamawiającego. Wpłynęło łącznie 9 ofert.

Wrzesień 2017: Departament Studiów – Wydział Prac Studialnych GDDKiA opracował materiały obejmujące: Studium sieciowe z elementami studium korytarzowego dla inwestycji pod nazwą „Budowa drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim”. Opracowanie zawiera 4 (oznaczone I, II, III, IV) warianty przebiegu odcinka S11 obejmującego Obwodnicę Tarnowskich Gór oraz 2 warianty (oznaczone A, B) odcinka S11 od Obwodnicy Tarnowskich Gór do granicy woj. śląskiego.

Wrzesień 2017: Posiedzenie o charakterze Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA o/Katowice. Na spotkaniu podjęto decyzję o wyborze wariantów „III” i „A” dla obu odcinków S11.

Październik 2017: Posiedzenie o charakterze Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Centrali GDDKiA w Warszawie. Do dalszych analiz na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego jak korytarz wyjściowy zostały wskazane warianty „III” i „A”. Jednakże w związku korektą długości odcinków oraz zmianą rozkładu kosztów inwestycji, konieczne było przygotowanie Aneksu do Programu Inwestycji.

Kwiecień 2018: Zatwierdzenie przez Ministra Infrastruktury Aneksów do Programu Inwestycji dla obu odcinków.

Kwiecień 2018: został ogłoszony przetarg dla zadania pod nazwą: „Opracowanie dokumentacji w stadium Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi S11 w woj. śląskim”. W ramach ww. zadania powstaną i będą analizowane nowe  warianty przebiegu drogi w oparciu o ustalone korytarze dla obu odcinków S11.

Czerwiec 2018: Otwarcie ofert – wpłynęło łącznie 9 ofert.

Październik 2018: Zakończenie postępowania przetargowego i zawarcie umowy z Wykonawcą.

 

W realizacji:

Oddział GDDKiA w Katowicach realizuje obecnie zawartą w dniu 09.10.2018 roku umowę nr O.KA.D-3.2413.26.2018  dla zadania pod nazwą:Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ) oraz materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi S11 w woj. śląskim. Wykonawcą opracowania jest Biuro Projektowo – Konsultingowe COMPLEX PROJEKT Sp. z o. o., ul. Armii Krajowej 6, 40 – 698 Katowice. Termin umowny to 14 miesięcy od daty zawarcia umowy. Obecnie trwa korespondencja w sprawie wydłużenia tego terminu o około 5 miesięcy.

  

II. Opis inwestycji

Przebieg drogi:

  • województwo: śląskie
  • powiat oleski: gmina Dobrodzień (punkt styku z woj. opolskim)
  • Powiat lubliniecki: gminy Ciasna, Pawonków, Lubliniec, Kochanowice
  • Powiat tarnogórski: gminy Krupski Młyn, Tworóg,

 

Mapa orientacyjna inwestycji: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/3838/Inwestycje-w-przygotowaniu

Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa techniczna drogi:                               S
  • prędkość projektowa:                                 VP = 100 km/h
  • prędkość miarodajna:                                 110 km/h
  • szerokość jezdni:                                       2 x 2 (2 x 7,00 m)
  • szerokość pasa awaryjnego:                       2 x 2,50 m
  • szerokość pasa dzielącego:                         5,00 m (w tym opaski wew. 2 x 0,50 m)
  • obciążenie nawierzchni:                              115 kN/oś

Parametry techniczne zostaną uszczegółowione na etapie sporządzania dokumentacji w ramach STEŚ.

 

Zakres inwestycji:

Efektem rzeczowym planowanej inwestycji będzie budowa nowego odcinka drogi ekspresowej S11 o nawierzchni zdolnej do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Zostaną wybudowane bezkolizyjne węzły, bezkolizyjne skrzyżowania z drogami poprzecznymi i obiekty mostowe. Ponadto wybudowane będą drogi dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in.: zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Powstaną również odcinki łącznikowe od wybranych węzłów do istniejącego układu komunikacyjnego.

 

Wariantowanie przebiegu drogi:

Na obecnym etapie prac nad STEŚ zaproponowano 4 warianty przebiegu drogi na odcinku stanowiącym Obwodnicę Tarnowskich Gór. PODAĆ LINK DO NASZEJ STRONY

 

Obiekty inżynierskie:

Przewiduje się budowę obiektów inżynierskich (między innymi: obiektów mostowych, przejazdów leśnych pod drogą S11, wiaduktów drogowych, estakad, kładek dla pieszych oraz przepustów zespolonych i murów oporowych). Projekt nie przewiduje wykonania obiektów tunelowych.

 

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku przewidywane są 4 węzły drogowe:

MOP-y:

Dla przedmiotowego odcinka założono rezerwę terenu pod jeden MOP typu II, na wysokości m. Ciasna lub m. Jeżowa, w zależności od wariantu trasy.

 

III. Ochrona środowiska

W ramach zadania przewiduje się budowę przejść dla zwierząt (małych, średnich i dużych), szczelnego systemu odwodnienia, ekranów przeciwhałasowych, wygrodzenie pasa drogowego

 

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

Nie przewiduje się podziału zadania inwestycyjnego na etapy.