Szybciej do Katowic i Wrocławia

W najbliższych dniach spodziewamy się wydania decyzji zezwalającej na użytkowanie  trasy S8  z Warszawy do Janek. W pierwszej kolejności będą mogli z niej korzystać kierowcy udający się w stronę Katowic i Wrocławia



Po otwarciu  5 km fragmentu realizowanej inwestycji zmieni się organizacja ruchu na południowej  trasie wyjazdowej   z Warszawy. Nowy fragment trasy  do  czasu zakończenia całej inwestycji będzie najdogodniejszy dla kierowców  udających się w kierunku Katowic i Wrocławia. Odcinek nowo wybudowanej trasy będzie miał bowiem w pierwszym etapie połączenie tylko z przebudowywaną drogą krajową nr 8.

W stronę Krakowa kierowcy  będą nadal korzystali z istniejącej tras prowadzącej przez Janki  i Raszyn.

Jadąc z Janek i Raszyna do drogi krajowej nr 8  w stronę Katowic i Wrocławia kierowcy będą mogli włączyć się poprzez drogę krajowa nr 7 a następnie jadąc drogą wojewódzką nr 721.

Najgodniejsza trasa  z Warszawy w kierunku  Katowic i Wrocławia  od Al. Krakowskiej prowadzi  trasą S2 w kierunku na A2 w stronę Poznania,   a następnie na węźle Opacz  w kierunku nowo wybudowanej drogi  S8 na Wrocław i Katowice.

 

Taka  organizacja ruchu będzie obowiązywać do czasu otwarcia węzła „Warszawa Janki”,  który powstaje w ramach przebudowy  ponad 11 km odcinka  drogi nr 8 do parametrów trasy ekspresowej na odcinku Opacz – Paszków.

Na trasie głównej ułożona została innowacyjna nawierzchnia  długowieczna. Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości Skarb Państwa będzie ponosił mniejsze koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców. 

 

Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego  został złożony komplet dokumentacji niezbędnej do wydania pozwolenia na użytkowanie. Teraz czekamy na  przeprowadzenie niezbędnych kontroli i  wydanie decyzji pozwalającej na udostępnienie trasy kierowcom. Zostanie ona oddana do ruchu po uzyskaniu  pozwoleń i wprowadzeniu nowej organizacji ruchu obejmującej m.in. zamknięcie fragmentu istniejącego przebiegu dk8.

 

Zgodnie z kontraktem  inwestycja ma zostać zakończona do grudnia 2015 roku.  Zakres prac obejmuje   m.in. budowę 11,5 km. nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Warszawa Janki  – Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki   do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 o długości 2,4 km. 

Trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach,  trasa GP – dwa pasy ruchu.

Wybudowane  zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe:  Puchały, Warszawa Janki, Paszków.

Inwestycja warta 565,7 mln zł  jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2013.