Obwodnica Łomży - wielu zainteresowanych

Kilkadziesiąt osób przyszło na czwartkowe (9.07) spotkanie dotyczące powstającej Koncepcji Programowej fragmentu obwodnicy Łomży (tzw. zadanie 4) w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61. Konsultacje w łomżyńskim magistracie otworzyły serię spotkań informacyjnych obejmujących S61 od Ostrowi Mazowieckiej, aż po obwodnicę Szczuczyna.



Przedstawiciele projektanta (Transprojekt Gdańsk) zaprezentowali stan prac projektowych na odcinku od węzła Łomża Zachód po węzeł Kolno (o łącznej długości ok 13 km.), a także konkretne rozwiązania techniczne. Koncepcja Programowa ma być gotowa do końca roku, zweryfikowana na początku 2016 roku, tak aby w marcu można było ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Zaprojektuj i Zbuduj.

 

W czasie dyskusji mieszkańcy oraz przedstawiciele władz samorządowych dopytywali m.in. o ekrany akustyczne (trwają analizy gdzie i ile ma ich stanąć), o liczbę planowanych rond na poszczególnych węzłach (po dwa w ramach węzłów „Zachód” i „Nowogród”) oraz o przesunięcie zatok autobusowych przy jednym z węzłów i ich połączenie (będzie chodnik) .

Pytania dotyczyły też wysokości przejazdów (tzw. skrajnia pionowa) nad drogami gminnymi oraz przejazdami gospodarczymi - projektant zapewnił, ze zaplanowane skrajnia d przejazdów gospodarczych jest taka jak dla dróg gminnych i wynosi 4,5 m. Byli też zainteresowani  rezerwacją terenów pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych ( na tym odcinku akurat nieplanowane).

Mieszkańców ciekawiły także kwestie nawierzchni planowanej drogi - różnic w wytrzymałości i poziomie hałasu pomiędzy nawierzchnią bitumiczną a zatwierdzoną do realizacji – cementowej (betonową).