Postępy na budowie trasy S5 Korzeńsko-Wrocław
Dobiega końca etap projektowania dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5. Prace budowlane ruszyły pełną parą. Wykonawcy trzech odcinków S5 wykonali odhumusowanie trasy i rozpoczęli prace przy budowie obiektów inżynierskich. Na budowie pracuje obecnie ok. 500 osób oraz ok. 300 sztuk sprzętu budowlanego .

Droga ekspresowa S5 o długości ok. 48 km połączy Wrocław z województwem wielkopolskim. Wyposażona będzie w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stroną oraz pas awaryjny. Na trasie wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: Żmigródek, Żmigród, Prusice, Krościna, Trzebnica, Kryniczno a węzeł Wrocław Północ zostanie przebudowany. W ciągu drogi ekspresowej S5 powstaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Morzęcino Zachód, MOP Morzęcino Wschód, MOP Wisznia Mała Zachód, MOP Wisznia Mała Wschód. Do wybudowania wszystkich obiektów mostowych Wykonawcy zużyją ponad 16 tys. gruszek z betonem oraz ok. 22 tys. ton stali. Ilość nawierzchni bitumicznej niezbędnej do wykonania trasy głównej i pozostałych dróg wyniesie ponad1 milion metrów kw. tj. ponad 1000 ha. Oddanie do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko-Wrocław planowane jest pod koniec 2017 roku.