Kontrakt na budowę obwodnicy Wasilkowa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku podpisała 5 lutego 2007 roku z konsorcjum firm: STRABAG Spółka z o.o. i STRABAG AG, Austria kontrakt na budowę obwodnicy Wasilkowa


Koszt budowy obwodnicy, finansowanej z Krajowego Funduszu Drogowego, wynosi
– 97 733 881,93 zł brutto.

Kontrakt obejmuje:  budowę obwodnicy Wasilkowa w ciągu drogi krajowej nr 19 granica państwa - Białystok - Lublin - Rzeszów - granica państwa od Św. Wody do projektowanego węzła na drodze krajowej nr 8 o długości odcinka 5,033 km.
Na odcinku długości 3,047 km wybudowana zostanie droga jednojezdniowa, a odcinek dwujezdniowy będzie miał długość 1,986 km (w obrębie węzłów).

Podstawowe parametry techniczne:
-  klasa techniczna drogi - S
-  prędkość projektowa - VP = 100 km/h
-  droga jednojezdniowa:
- szerokość jezdni - 7,00 m
- szerokość poboczy umocnionych - 2 x 2,00 m
- szerokość poboczy ziemnych - 2 x 1,25 m (1,50 m)
-  droga dwujezdniowa:
- szerokość jezdni - 2 x 7,00 m
- szerokość pasa awaryjnego postoju - 2 x 2,50 m
- szerokość pasa rozdziału - 4,00 jm
- szerokość poboczy ziemnych - 2 x 1,25 m

W ramach prac zostaną  wykonane następujące roboty:
-  roboty przygotowawcze,
-  roboty ziemne,
-  odwodnienie korpusu drogowego,
-  podbudowy,
-  roboty nawierzchniowe,
-  roboty wykończeniowe,
-  oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu,
-  elementy ulic,
-  zieleń drogowa,
-  tunel (z blachy falistej) pod dwiema jezdniami pod drogą nr 19 długości 14,55 m
  i szerokości 46,69 m,
-  wiadukt pod dwie jezdnie w ciągu drogi nr 19 długości 18,04 m i szerokości 31,12 m,
-  wiadukt stalowy kolejowy nad drogą nr 19 długości 46,22 m i szerokości 12,30 m,
-  wiadukt z betonu sprężonego nad drogą nr 19 długości 67,06 m i szerokości 10,20 m,
-  most w ciągu drogi nr 19 długości 18,04 m i szerokości 14,24 m,
-  tunel (z blachy falistej) pod dwiema jezdniami pod drogą nr 19 szerokości 29,70 m,
-  wiadukt pod dwie jezdnie w ciągu drogi nr 19 długości 25,94 m i szerokości 14,24 m,
-  przepust z rur stalowych o długości 41,83 m,
-  przepust z rur stalowych dwu otworowy o długości 23,36 m,
-  przejście dla zwierząt z blachy stalowej o długości 31,00 m,
-  budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
-  budowa trzech zbiorników ziemnych,
-  przebudowa napowietrznych linii energetycznych WN-110 kV i SN-15kV,
-  budowa stacji transformatorowej słupowej,
-  budowa i przebudowa linii kablowych nN 0,4 kV,
-  budowa linii kablowej SN 15 kV,
-  budowa oświetlenia na węzłach drogowych,
-  przebudowa telekomunikacyjnych kabli ziemnych światłowodowych,
-  przebudowa istniejących telekomunikacyjnych kabli ziemnych miedzianych
   miejscowych,
-  przebudowa istniejących telekomunikacyjnych linii kablowych napowietrznych i
  słupów kablowych,
-  przebudowa istniejących sieci wodociągowych,
-  przebudowa sieci trakcyjnej PKP,
-  przebudowa kabla teletechnicznego PKP,
-  przebudowa dróg powiatowych i gminnych,
-  budowa dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej i żwirowej,
-  budowa dróg dojazdowych do zbiorników i urządzeń oczyszczających.


Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest około 20 lutego 2007 roku, a oddanie drogi do użytku przewidziano na listopad 2008 roku.