Kto zbuduje S17 od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego?

Na przełomie maja i czerwca powinniśmy poznać oferty firm zainteresowanych zaprojektowaniem i budową ponad 25,2 km drogi ekspresowej S17 pomiędzy obwodnicą Garwolina a granicą województw mazowieckiego i lubelskiego. Do składania ofert zaproszono firmy, które przeszły przez weryfikację na I etapie przetargu.



Budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, na którym zaplanowano dwa węzły drogowe: Górzno i Gończyce. Powstanie m.in.: dziewięć obiektów inżynierskich w ciągu S17 i nad nią oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej. Drugie zadanie to odcinek pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km. W ramach inwestycji powstanie węzeł Trojanów, a także 13 obiektów w ciągu S17 i nad nią oraz dwa miejsca obsługi podróżnych.

Zaproszenia trafiły do 17 firm, z których 13 chce budować obydwa odcinki, a pozostałe tylko jeden.

 

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.

 

Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji w okresie prowadzenia prac w terenie nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Wykonawca może skrócić termin realizacji do 34 miesięcy, co będzie brane przy ocenie ofert, podobnie jak wydłużenie udzielonej gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.

 

Więcej o inwestycji