W Jaworniku można bezpiecznie przejść nad „ Zakopianką” kładką.
Kładką dla pieszych w Jaworniku można przechodzić nad „zakopianką” od piątku, 13 lutego 2015 r. Inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo zarówno pieszych przechodzących przez zakopiankę w tym miejscu jak i kierowców dostosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji są windy. Nocą obiekt jest podświetlony i obok najważniejszej funkcji czyli poprawiającej bezpieczeństwo wzbudza zainteresowanie nietypowymi rozwiązaniami architektonicznymi.


W piątek od rana trwał demontaż istniejącego wygrodzenia i tymczasowych barier zabezpieczających. Po uprzątnięciu terenu, około godziny 10-tej pierwsi przechodnie mogli bezpiecznie przejść kładką na drugą stronę drogi.
Kładka zgodnie z umową miała być wykonana do 17 lutego 2015 r., ale została ukończona nieco wcześniej, co pozwoliło na wcześniejszą kontrolę nadzoru budowlanego ( WINB ) i wydanie decyzji na użytkowanie. Inwestycję realizowała firma „REMOST S.C. Budowa i Remonty Mostów , Projekty, Ekspertyzy” z Czernichowa, za cenę ofertową: 6 626 536,50 złotych. Całkowity koszt inwestycji ( wraz z dokumentacją i nadzorem ) wynosi ponad 7,5 mln zł. Pieniądze na ten cel w 85 % pokryje dotacja unijna z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ponieważ kładka spełniała kryteria unijne. Po raz pierwszy została zgłoszona do konkursu na dofinansowanie unijne w 2010 r., ale wówczas nie zakwalifikowała się i dopiero w 2012 r. znalazła się na liście inwestycji unijnych, a w lipcu 2013 r. ogłoszony został przetarg na jej wykonanie. Dofinansowanie z Unii wyniesie 85% , a pozostałe pieniądze pochodzą z KFD ( Krajowego Funduszu Drogowego).

Do zakresu robót, które wykonano oprócz samej budowy kładki :
  • przebudowa sieci teletechnicznej w rejonie kładki;
  • przebudowa i budowa sieci energetycznej także w rejonie kładki;
  • budowa odcinka kanalizacji deszczowej odprowadzającego wody opadowe z kładki, i przylegającego terenu;
  • przebudowa ogrodzenia;
  • budowa dojść do kładki wraz z poboczami i korpusem;
  • budowa odwodnienia liniowego;
  • budowa drogi dojazdowej o nawierzchni tłuczniowej.