Rusza przetarg na remont mostu w Skawinie, na dk 44
Prawie 80 letni most w Skawinie, na rzece Skawinka, w ciągu drogi krajowej nr 44 będzie remontowany. Jest w złym stanie technicznym i remont jest konieczny. 30 stycznia 2015 r. ogłoszony został przetarg na wykonanie robót.


Dwuprzęsłowy most o długości prawie 74 m ma konstrukcję stalową, z dwoma betonowymi przyczółkami i betonowym filarem w środku. Zbudowany został w 1936 roku. Jego stan techniczny jest już zły. Ekspertyza techniczna wykazała m.in., że pomost, wsporniki i belki stalowe są skorodowane , zniszczona jest powłoka antykorozyjna pomostu, izolacja nie chroni go w pełni przed penetracją wody i tworzą się stałe zawilgocenia oraz białe stalaktyty. Nawierzchnia chodników jest nierówna i spękana, a balustrady skorodowane.
W trakcie prac remontowych most wyłączony zostanie z ruchu. Opracowana będzie nowa organizacja ruchu na czas remontu. Rozpoczęcie prac przewidywane jest w kwietniu 2015 r.
Zakres remontu : 
  • przekierowanie ruchu pieszego i kołowego oraz zamknięcie obiektu, 
  • roboty przygotowawcze, 
  • demontaż na czas robót remontowych oświetlenia z obiektu; 
  • rozbiórka dojazdów oraz ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek, zabezpieczenie urządzeń obcych na czas remontu, 
  • rozbiórka żelbetowej płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi, 
  • rozbiórka płyty chodnikowej wraz z balustradą, zabezpieczenie sieci przed uszkodzeniem, 
  • wymiana luźnych nitów na śruby sprężające 
  • wymiana zdeformowanych i skorodowanych przewiązek, 
  • wykonanie renowacji powłoki malarskiej konstrukcji stalowej (piaskowanie i malowanie konstrukcji) z zabezpieczeniem środowiska przed zanieczyszczeniem, 
  • remont podpór przez iniekcję rys, powierzchniowe skucie betonu oraz torkretowanie, 
  • wykonanie nowej płyty pomostu oraz płyty chodnikowej, 
  • odbudowa ścianek zaplecznych oraz górnych części skrzydełek, 
  • remont (oczyszczenie) systemu kanalizacji deszczowe na dojazdach do mostu oraz regulacja studzienek kanalizacyjnych, 
  • odtworzenie nawierzchni na dojazdach (na długości wykopów roboczych), 
  • odtworzenie skarp i umocnienia stożków przyczółkowych, 
  • wykonanie wyposażenia na przęśle, krawężniki, konstrukcja nawierzchni, bariera, balustrada aluminiowa, 
  • odtworzenie oświetlenia na obiekcie (2 lampy 150W w obudowie OUSC wraz z kablami YKX 2x25mm2) 
  • uporządkowanie terenu i otwarcie obiektu dla ruchu. 
  • rozbiórka dojazdów na długości wykopu roboczego za przyczółkami, 
  • rozbiórka ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek i balustradą, 
  • powierzchniowe skucie betonu podpór na głębokość ~5cm, 
  • rozbiórka wyposażenia na obiekcie – nawierzchnia, krawężniki, balustrada, 
  • całkowita rozbiórka płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi, 
  • całkowita rozbiórka płyt chodnikowych, 
  • usunięcie (wymiana) uszkodzonych i poluzowanych nitów, 
  • usunięcie (wymiana) zdeformowanych przewiązek krzyżulców kratownicy.
GDDKiA GDDKiA GDDKiA