Kolejne oferty na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy otwarte

Kolejnych trzech wykonawców ubiega się o budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Dzisiaj otwarte zostały oferty na realizację zadania C – zaprojektowanie i budowę odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.



Najniższa oferta opiewa na ok. 561,7 mln zł, a najwyższa na ok. 714,8 mln zł  przy kosztorysie wynoszącym ok. 923,8 mln zł. To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km  odcinku trasy S2 od w. Puławska do w. Lubelska.

 

Zadanie „C” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 7,45 km od  w. Wał Miedzeszyński (bez węzła) do w. Lubelska (bez węzła), dwóch estakad nad Mazowieckim parkiem Krajobrazowym oraz węzła Patriotów   na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.

Najniższą cenę za  jego  realizację, czyli 561,7 mln zł zaproponowała firma Warbud SA.

Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

 

Za tydzień, 26 stycznia poznamy oferty  na zaprojektowanie i budowę zadania „A” obejmującego budowę tunelu pod Ursynowem.

 

Najniższą cenę za  realizację zadania B, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.

 

Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. Każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań.

 

Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.

Projekt realizowany jest w systemie projektuj i buduj. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.

Przygotowując się do składania ofert cenowych firmy zadały ponad 2,4 tys. pytań m.in. na temat monitoringu budynków i wody gruntowej, dokładnych parametrów wiaduktów czy przepustów, złożone oferty pozwolą na sprawną realizacje kontraktów.

Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych  9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.

 

 

O INWESTYCJI:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

·        odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem

·        odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę

·        odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

 

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.