Znamy pierwsze oferty na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy

Pięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę fragmentu południowej Obwodnicy Warszawy wraz z nowym mostem przez Wisłę. Najtańsza wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - na 1,24 mld zł przy kosztorysie opiewającym na 1,77 mld zł. To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km odcinku trasy S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.



Zadanie "B" obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu  przez Wisłę. 

Most Południowy  w ciągu trasy S2 będzie mieć  długość  ok. 1,5 km  i ok.  45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy. 

Najniższą cenę za jego realizację, czyli  757,64 mln zł  zaproponowało konsorcjum  z  firmą Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt z Turcji jako  liderem  i  Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.

 

Inwestycja jest  realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym  wykonawcy   proponują technologię budowy,  ta zaś  ma wpływ na oferowaną cenę. W  trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania  spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego  oraz pozostałych warunków kontraktu.

 

W najbliższy poniedziałek  otwarte zostaną oferty  na realizację zadania C,  tydzień później –  ostatniego – zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem.

Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. Każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań.

Po wyborze najkorzystniejszej oferty  (pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji)  i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą. 

Projekt realizowany  jest w systemie projektuj i buduj.  Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.

Przygotowując się  do składania ofert cenowych  firmy zadały ponad 2,4 tys. pytań m.in.  na temat monitoringu budynków i wody gruntowej, dokładnych parametrów wiaduktów czy przepustów, złożone oferty pozwolą na sprawną realizacje kontraktów.

Do Krajowej Izby Odwoławczej  do chwili obecnej zostało złożonych  9 odwołań,  tylko jedno zostało uwzględnione.

 

 

O INWESTYCJI:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

  • odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem
  • odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
  • odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

 

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.