Otwarcie łącznicy na Wisłostradę

We wtorek, 14 października zostanie otwarta łącznica na węźle Wisłostrada umożliwiająca zjazd z Trasy AK z jadąc z Poznania w kierunku Centrum.



           Będzie to już druga łącznica wyremontowana i oddana kierowcom do ruchu na lewym brzegu Wisły w ramach przebudowy Trasy AK do parametrów dogi ekspresowej.  Umożliwi  przejazd z zachodu na południe. Obiekt był remontowany od stycznia 2014 r.  Po zakończeniu prac remontowych, przed przekazaniem obiektu do użytkowania konieczne było  przeprowadzenie niezbędnych odbiorów  i uzyskanie pozwoleń.

 

           Kierowcy, dzięki  wprowadzeniu  przewiązki,  będą  mogli korzystać z łącznicy znajdującej się po południowej stronie Trasy AK również po przełożeniu  ruchu na jezdnię północną i rozpoczęciu prac remontowych na jezdni południowej. Będzie to możliwe do czasu przedstawienia przez wykonawcą nowej organizacji ruchu, przewidującej  zamknięcie tego fragmentu drogi w celu jego wyremontowania.

 

           Prace budowlane trwają na całym 4,6 km odcinku trasy – wyłączona z ruchu (łącznie z mostem) jest północna jezdnia trasy, osiem łącznic, trzy wiadukty nad trasą oraz tunel pod drogą.

Prace związane z przebudowa północnej nitki Trasy AK zbliżają się ku końcowi. W najbliższych dniach, po zatwierdzeniu  przez  Inżyniera Ruchu Miasta Stołecznego Warszawy przygotowanej przez wykonawcę organizacji ruchu rozpocznie się przekładanie ruchu na wyremontowaną część drogi. Jest to proces wieloetapowy – rozpocznie się w październiku i zakończy w listopadzie. O wszelkich zmianach w organizacji ruchu informujemy na stronie  kontraktu  www.s8powazkowska-modlinska.pl i na stronie www.archiwum.gddkia.gov.pl.

Po zmianie organizacji ruchu wykonawca przystąpi do  remontu  jezdni południowej.

 

O inwestycji: Przebudowa Mostu Grota jest realizowana w ramach  kontraktu „Budowa drogi S8 etap II na odcinku w. Powązkowska – w. Modlińska”.

 

Długość: 4,6 km

W tym długość mostu:  645 metrów

Wartość: 796,3 mln zł

Data podpisania umowy: 18 lipca 2013

Planowany termin zakończenia: październik 2015

·        W ramach kontraktu:

- Zburzonych i odbudowanych zostanie 16  obiektów inżynierskich  - 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK   wraz z przejściem dla pieszych,

-  Wyremontowanych zostanie 27 obiektów  – 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych,

- Powstanie 14 nowych, nieistniejących przed rozpoczęciem prac obiektów –  m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.

 

·        Po 14 miesiącach od rozpoczęcia prac  zaawansowanie  rzeczowe na kontrakcie wynosi  59,5  proc.  

·        Umowa z wykonawcą została podpisana w lipcu 2013, zgodnie z nią prace  zostaną zakończone  do października  2015 roku.

·        Średnio dziennie na budowie pracuje ok. 900 osób – 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych.