Droga ekspresowa S5 odc. Szubin Północ - Żnin Północ

długość odcinka - 19,3 km

obecny etap - w realizacji

wartość projektu: 351 971 806,20 zł

 

Etap zrealizowany:

23 lipca 2010 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla przebiegu drogi ekspresowej S5.

 

1 października 2014 roku ogłoszenie przetargu na Wykonawcę robót budowlanych

 

12 października 2015 roku w siedzibie bydgoskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

 

28 kwietnia 2017 roku Wojewoda Kujawsko-Pomorski wydał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S5: Szubin-Jaroszewo w powiecie nakielskim.

 

11 kwietnia 2017 roku wydano Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S5: Szubin-Jaroszewo w powiecie żnińskim.

 

12 października 2020 roku Otwarcie drogi ekspresowej. Więcej wydarzeniu tutaj . Prace wykończeniowe potrwają do wiosny 2021.

 

Opis inwestycji:

Droga krajowa nr 5 biegnąca z północy w kierunku połodniowym spina cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk stając się tym samym jedną z  głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju.

Budowa drogi ekspresowej S5 będzie miała wpływ na poprawę bezpieczeństwa oraz redukcję liczby wypadków. Odciąży też w znacznym stopniu miejscowości poprzez przejęcie ruchu tranzytowego.

Dla kierowców przejazd przez drogę ekspresową będzie korzystny ze względu na podniesienie komfortu jazdy oraz skrócenie czasu podróżowania. Inwestycja również ma na celu zwiększenie zewnętrznej dostępności transportowej oraz wewnętrznej spójności i konkurencyjności regionu.

 

 

 

Mapa poglądowa przebiegu drogi S5 : [ kliknij aby powiększyć]

 GDDKiA   GDDKiA 

Mapa poglądowa przebiegu odcinka Szubin - Jaroszewo:

https://mggp.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=fe861163f3ef474b9c48fcbbc030bb8d



Podstawowe parametry techniczne:

klasa drogi – S (ekspresowa)

- ilość jezdni – 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)

- szerokość pasa ruchu – 3,50 m

- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m (wyj. obwodnica Szubina i Świecia 2,00 m)

 

Zakres inwestycji obejmuje:

- budowę węzłów drogowych,

- przebudowę istniejących węzłów

- budowę obiektów inżynierskich

- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,

- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,

- budowa urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )

- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,

- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,

- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,

- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,

- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.

 

Obiekty inżynierskie:

Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt

 

Węzły:

- węzeł Szubin Północ 

- węzeł Szubin Południe

- węzeł Pałuki

- węzeł Żnin Północ

 

MOPy:

nie występują

 

Ochrona środowiska:

- ekrany akustyczne

- zagospodarowanie zielenią - nasadzenia

- odcinki nawierzchni o obniżonej emisji hałasu

 

Na odcinku Szubin - Jaroszewo przewidziano lokalizację Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) Wąsosz w sąsiedztwie węzła Pałuki.

 

Szczegółowe informacje dot. drogi ekspresowej S5:

http://s5szubin-jaroszewo.pl/

 

GDDKiA