Pięć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 16,4 km od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła). Najtańszą ofertę w wysokości 355,1 mln zł złożyła firma Dragados S.A., najdroższą, o wartości ponad 446 mln zł, konsorcjum firm Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe cztery odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest na przełomie sierpnia/września (II odcinek) i we wrześniu ( III, IV i V odcinek).
Budowa I odcinka S3 zakłada m.in:
-
budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału,
-
budowę 2 węzłów drogowych: „Nowa Sól Południe” oraz „Nowe Miasteczko”,
-
budowę 6 obiektów inżynierskich w ciągu drogi S-3, w tym 3 wiaduktów pełniących funkcję przejść ekologicznych, 1 estakady pełniącej funkcję przejścia ekologicznego o długości około 160m i 2 wiaduktów drogowych,
-
budowę 9 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych,
-
budowę 2 przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt,
-
przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) MOP III Niegosławice Zachód i MOP II Niegosławice Wschód wraz z doprowadzeniem mediów tj.: przyłącza oświetleniowego, energetycznego, wodnego, odprowadzenia ścieków,
-
budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno–naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające-ogrodzenie drogi na całej długości.
Droga ekspresowa S3 od Nowej Soli do Legnicy będzie miała długość ok. 85 km.