Wykonawcy zostali zaproszeni do składania ofert na IV odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy

Warszawski Oddział GDDKiA zaprosił dziś wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie i budowę, kolejnego 18,5 km fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy.  W sierpniu planowane jest wysłanie zaproszeń do składania ofert cenowych na budowę w sumie 74 km dróg za prawie 10 mld zł. To pierwsze z nich.



Na oferty na budowę trasy S2  na odcinku w. Puławska – w. Lubelska czekamy do 10 października br.  Wartość inwestycji, razem z wykupem gruntów szacowana jest na ok. 6,7 mld zł.

 

Inwestycja została podzielona na trzy zadania. Każdy z wykonawców może ubiegać się o budowę jednego z nich.

Zaproszenie  do składania ofert to drugi etap przetargu na  projektowanie i budowę kolejnego odcinka warszawskiego ringu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało ich doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.

Wymagań nie spełniły dwie firmy -   Power Construction Corporation of China ( zadania A, B ,C) i  OHL ( zadanie C). Do składania ofert zostało zaproszonych w sumie 22 firmy i konsorcja.  

 

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę jako kryterium oceny nie tylko cena, ale również okres gwarancji.

 

Podpisanie umów z wykonawcami przewidywane jest na początek 2015 roku.

Planowane lata realizacji: 2016-2019.

  

O INWESTYCJI:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem

- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę

- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

  

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w.Puławska a w.Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.