Prawie 8 km będzie pod lub nad ziemią na S7 Lubień – Rabka
Ponad 2 km pod ziemią, prawie 6 km nad powierzchnią terenu, po estakadach, wiaduktach i mostach. Tak przebiegać będzie S7 Lubień – Rabka. Oprócz ok. 16 km trasy głównej, powstanie 25 km nowych dróg dojazdowych.


Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. Skomplikowana budowa geologiczna nie pozwala na proste drążenie tunelu, które można zastosować przy jednorodnych skałach. Stąd budowa tego tunelu przewidziana jest na 5 lat. Odcinki drogowe powstaną szybciej.

Inwestycja podzielona zostanie na trzy odcinki. Osobno powstawać będą odcinki drogowe i dwukomorowy tunel. Aktualnie trwa postępowanie o wydanie decyzji ZRID ( zgody na realizację inwestycji drogowej ) w Urzędzie Wojewódzkim. W 2015 planowane są przetargi na roboty budowlane.