Wniosek o ZRID na S7
Kolejny krok w stronę budowy odcinka S7 między Koszwałami a Kazimierzowem.

W dniu 30.05.2014 r. GDDKiA Oddział w Gdańsku złożył u Wojewody Pomorskiego wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo, w podziale na dwa zadania inwestycyjne: Zadanie 1: Koszwały – Nowy Dwór Gdański, Zadanie 2: Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo.

 

Przypomnijmy:

Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 r. Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga.

Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

Parametry techniczne drogi ekspresowej S7:
Klasa techniczna - S,
Przekrój - 2/2 (przekrój docelowy - 2/3),
Vp - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2×7,00 m
Szerokość jezdni docelowa - 2×10,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2×2,50 m
Docelowa szerokość pasa rozdziału - 5,00 m (w tym opaski 2×0,50 m)
Szerokość pobocza gruntowego - 2×0,75 m

 

W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów:
- Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”),
- Dworek,
- Ryki,
- Elbląg-Zachód.