Jest decyzja środowiskowa dla S19 od granicy woj. lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Młp.


• DUŚ uzyskany
• Lokalizacja S19
• Obowiązki GDDKiA
• Przetarg na koncepcję


• DUŚ uzyskany
Znany jest już wariant przebiegu drogi ekspresowej S19 na odcinku granica województw lubelskiego i podkarpackiego – Sokołów Małopolski. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie (RDOŚ). Decyzja ta określa planowane przedsięwzięcie w taki sposób, aby w możliwie najmniejszym stopniu wpływało negatywnie na środowisko.

 

• Lokalizacja S19
Uzyskana decyzja środowiskowa określiła m.in. rodzaj i miejsce realizacji  przedsięwzięcia, wymagania dotyczące ochrony środowiska oraz warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych obszarów przyrodniczych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Określiła również ilość i lokalizację:
- węzłów drogowych (węzeł Ździary na skrzyżowaniu z DP1042R, węzeł Zapacz na przecięciu z planowaną drogą ekspresową S74, węzeł Rudnik nad Sanem na przecięciu z DK77, węzeł Nisko Południe na przecięciu z DK19, węzeł Podgórze na przecięciu z DW861, węzeł Kamień na przecięciu z DK19, węzeł Sokołów Małopolski Północ na przecięciu z DK19 na włączeniu do planowanej obwodnicy)
- miejsc obsługi podróżnych (6 MOP-ów, w tym 2xMOP Bukowa typ I, MOP Kamień typ III, MOP Jeżowe typ II, 2xMOP Górno typ I)
- obwodu utrzymania drogi (OUD w pobliżu węzła Sokołów Małopolski Północ)
- ekranów akustycznych (łączna dł. ok. 3,6 km)

Zgodnie z zapisami decyzji, droga ekspresowa S19 przebiegać będzie na długości ok. 52 km przez powiaty: niżański (gmina Ulanów, Nisko, Rudnik nad Sanem, Jeżowe), stalowowolski (gmina Pysznica), rzeszowski (gmina Kamień, Sokołów Małopolski), leżajski (gmina Nowa Sarzyna) oraz na terenie woj. lubelskiego przez gminę Janów Lubelski.

 

• Obowiązki GDDKiA
RDOŚ nałożył na GDDKiA obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Natomiast po upływie roku od dnia oddania S19 do ruchu, przeprowadzić analizę porealizacyjną, w szczególności w zakresie ochrony akustycznej, stężeń zanieczyszczeń powietrza oraz określenia skuteczności zainstalowanych urządzeń oczyszczających wody opadowe i roztopowe.

 

• Przetarg na koncepcję
Decyzji środowiskowej nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Następnym etapem będzie wykonanie koncepcji programowej. Koncepcja w sposób uproszczony przedstawi możliwości rozwiązań projektowych. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego