Otwarto oferty na budowę S7 na odcinku od węzła Rybitwy ( Christo Botewa ) do węzła Igołomska w Krakowie.

9 firm i konsorcjów złożyło oferty na budowę S7 na odcinku od węzła Rybitwy ( Christo Botewa ) do węzła Igołomska w Krakowie.



Otwarcie ofert na inwestycję :„ BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-7 NA TERENIE M. KRAKOWA (TZW. „TRASY NOWOHUCKIEJ”) ODC. OD WĘZŁA DROGOWEGO „RYBITWY” (CHRISTO BOTEWA) DO WĘZŁA DROGOWEGO „IGOŁOMSKA” WRAZ Z PRZEPRAWĄ MOSTOWĄ PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ” nastąpiło 27 maja o godzinie 12.00. Złożono 9 ofert, z czego najwyższą cenę zaoferowała firma Energopol Szczecin ( 749 mln 74 tys zł ) a najniższą konsorcjum Strabag i Heilit Woerner ( 528 898 tys. zł ). O realizację inwestycji ubiegają się także konsorcja : PRM Mosty Łódź i Firma Gotowski BKiP z Bydgoszczy, WARBUD Warszawa i EUROVIA POLSKA, Bilfinger, Mota Engil PUT INTERCOR z Zawiercia i PBDiM ERBEDIM z Piotrkowa Trybunalskiego oraz Energopol-Szczecin S.A. i Astaldi z Rzymu.


Zestawienie złożonych ofert 


Teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych ofert. Po sprawdzeniu przez GDDKiA nastąpi kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przewidujemy, że na koniec lipca 2014 r. możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą i w dwa tygodnie później przekazanie placu budowy. Budowa ma trwać 27 miesięcy z wyłączeniem dwóch okresów zimowych ( okres zimowy wynosi trzy miesiące).
Jest to 4,5 km odcinek S7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach Podgórze i Nowa Huta. W ramach inwestycji oprócz budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej i dwupoziomowych węzłów drogowych : „Węzeł Rybitwy” i Węzeł Igołomska” powstanie most na Wiśle o długości ok. 0,7 km a także 12 innych mostów i wiaduktów. Przebudowana zostanie droga krajowa nr 79 na odcinku 1,55 km, linia tramwajowa oraz infrastruktura techniczna.