Pierwsze zadanie wykonane - Oddanie do użytkowania węzła Dębica-Pustynia

Na budowanej autostradzie A4 z Tarnowa do Dębicy 30 października oddano do ruchu węzeł Pustynia co umożliwia przejazd autostradą A4 pomiędzy Dębicą a Rzeszowem, było to pierwsze kluczowe zadanie do wykonania na tym odcinku. Wykonano je miesiąc przed terminem. Oprócz tego w ostatnim tygodniu z ważniejszych prac na budowie: zabetonowano ustrój nośny MA-100 w kierunku Tarnowa oraz układano kolejne kilometry warstw wiążących WMS na trasie głównej budowanej autostrady.



Prowadzono prace na 21 obiektach mostowych, w branżach kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych i energetycznych. Na wszystkich odcinkach autostrady pracowało łącznie każdego dnia ok 700 osób i ok. 400 maszyn budowlanych. Poniżej prezentujemy raport z budowy A4. 

W ciągu minionego tygodnia Wykonawca autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy kontynuował prace na trasie głównej i drogach poprzecznych: dowóz  materiałów, wywóz nieprzydatnego materiału z placu budowy, ponadto prowadzono prace przy profilowanie skarp i rowów oraz przy zagęszczaniu i stabilizacji nasypów, wykonuje się także gwoździe gruntowe dł 9 i 7 m w km 517+734-517+779.  W dalszym ciągu trwają prace przy wykopach oraz przy układaniu warstw konstrukcyjnych z kruszywa oraz warstw bitumicznych: (podbudowa 8cm w km 503+101-503+380 jezdnia prawa; podbudowa 9cm 503+101-503+, podbudowa WMS I-II warstwa 17cm w km 537+050-537+260 jezdnia lewa i 537+050-537+170 jezdnia prawa; podbudowa WMS gr 12cm Ł0 0+030-0+180 i Ł3 0+100-0+140; podbudowa 17cm przejazd awaryjny w km 507+750-507+950). W robotach branżowych prowadzono prace: budowa kanalizacji deszczowej, układanie papy na płytach przejściowych przepustów, prace telekomunikacyjne ( budowa rurociągu i studni), prace melioracyjne (wykonanie wykopu, umocnień rowów), prace elektryczne (zamontowano wszystkie słupy oświetleniowe na węźle pustynia), na trasie głównej trwają roboty przy wykonywaniu ścieku wzdłuż pasa rozdziału. Główne prace na obiektach mostowych to deskowanie i zbrojenie ustrojów nośnych obiekty, WD-106A i E-118, zabetonowano ustrój nośny MA-100 oraz kapy chodnikowe na obiekcie WD-97, ponadto ułożono warstwę wiążącą asfaltu twardo lanego na obiekcie WD-115.

Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy:

Odc. I-IV i VIIC

ASORTYMENT

Całkowita ilość do wykonania

% WYKONANIA ROBÓT *

Odc. I-IV i VIIC

Nasypy:

995 890,67 m3

67%

Wykopy:

277 938,70 m3

100%

Podbudowa pomocnicza z kruszywa:

1 137 306,89 m2

27%

Podbudowa zasadnicza BA:

448 158,76 m2

25%

Warstwa wiążąca:

443 917,65 m2

23%

Warstwa ścieralna SMA:

441 424,00 m2

0%

 

Odc. V-VIIIB

ASORTYMENT

Całkowita ilość do wykonania

% WYKONANIA ROBÓT *

Odc.V-VIIIB

Nasypy:

846 739,00 m3                                              

81%

Wykopy:

182 434,80 m3                                   

177%**

Podbudowa pomocnicza z kruszywa:

752 918,03 m2                                    

14%

Podbudowa zasadnicza BA:

374 932,00 m2                                    

12%

Warstwa wiążąca:

369 885,00 m2                                   

11%

Warstwa ścieralna SMA:

369 582,00 m2                                     

5%

 

Obiekty mostowe:

Liczba obiektów na których prowadzono prace

21 z 30 w tym 1 oddany do użytkowania

 *) W związku z tym, że część prac została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę.

**) Występuje przekroczenie ilości przedmiarowej, jest to spowodowane niedoszacowaniem i wystąpieniem dodatkowej wymiany gruntu.

W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze prace na trasie głównej, roboty ziemne, prace kanalizacyjne, telekomunikacyjne  oraz układanie warstwy wiążącej.

Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy znajdziecie Państwo też na oficjalnej stronie :

http:// www.a4tarnowdebica.pl