W minionym tygodniu na autostradzie rozpoczęto układanie warstwy ścieralnej. Ta ostatnia warstwa nawierzchni stanowiąca koronę drogi będzie miała decydujący wpływ na komfort jazdy, hałas i bezpieczeństwo kierowców. To po niej odbywać się będzie ruch wszystkich pojazdów na autostradzie - prezentujemy kolejny raport z A1.
W minionym tygodniu Wykonawca budowanej autostrady układał kolejne kilometry warstwy wiążącej, kontynuował prace przy podbudowie bitumicznej, a także kontynuował prace na 44 obiektach mostowych. Zatwierdzono też kolejnych podwykonawców, usługodawców i dostawców, zwiększając tym samym mobilizację na budowie do 185 firm. Kwota podpisanych z nimi umów wynosi już ponad 617 mln zł. Na wszystkich odcinkach autostrady pracowało dziennie 1700 osób i ponad 700 maszyn budowlanych.
	
	
	Prowadzono dalsze roboty na trasie głównej i roboty branżowe związane z wykonywaniem robót ziemnych, uzupełnianiem warstw nasypów a także wykonywaniem rowów odwadniających. Kontynuowano prace na przyszłych Stacjach Poboru Opłat i Miejscach Obsługi Podróżnych. Na wykonanych odcinkach robót kontynuowano pomiary laboratoryjne i geodezyjne.
	 
Z uwagi na występujące w tygodniu intensywne opady deszczu odwołano niektóre prace m.in.: układanie warstw nawierzchni, prace tynkarskie, ziemne i niektóre prace przy obiektach mostowych. Na wszystkich odcinkach prowadzone były naprawy rozmytych skarp. Większych zniszczeń jednak nie odnotowano w związku z tym wszystkie prace mogły być kontynuowane bez zakłóceń.
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy:
Odc. I i II
| 
				 Asortyment  | 
			
				 PLAN  | 
			
				 % wykonania robót*  | 
		
| 
				 Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie  | 
		||
| 
				 Nasypy  | 
			
				 437 730 m³  | 
			
				 18 %  | 
		
| 
				 Wykopy  | 
			
				 58 730 m³  | 
			
				 55 %  | 
		
| 
				 Podbudowa pomocnicza z kruszywa  | 
			
				 412 243 m2  | 
			
				 30 %  | 
		
| 
				 Podbudowa zasadnicza BA  | 
			
				 598 312 m2  | 
			
				 65 %  | 
		
| 
				 Warstwa wiążąca  | 
			
				 1 019 087 m2  | 
			
				 65 %  | 
		
| 
				 Warstwa ścieralna SMA  | 
			
				 5%  | 
		|
| 
				 Obiekty mostowe  | 
			
				 Liczba obiektów, na których prowadzono prace  | 
		|
| 
				 18 z 32  | 
		||
| 
					 Asortyment  | 
				
					 PLAN  | 
				
					 % wykonania robót*  | 
			
| 
					 Odcinek III Brzezie-Kowal  | 
			||
| 
					 Nasypy  | 
				
					 592 886 m³  | 
				
					 26 %  | 
			
| 
					 Wykopy  | 
				
					 444 778 m³  | 
				
					 28 %  | 
			
| 
					 Podbudowa pomocnicza z kruszywa  | 
				
					 400 048 m2  | 
				
					 39 %  | 
			
| 
					 Podbudowa zasadnicza BA  | 
				
					 568 095 m2  | 
				
					 49 %  | 
			
| 
					 Warstwa wiążąca  | 
				
					 902 020 m2  | 
				
					 36 %  | 
			
| 
					 Warstwa ścieralna SMA  | 
				
					 Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.  | 
			|
| 
					 Obiekty mostowe  | 
				
					 Liczba obiektów, na których prowadzono prace  | 
			|
| 
					 26 z 27  | 
			||
W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie warstwy podbudowy bitumicznej, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych.
			Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:
			http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/
http://www.a1-brzezie-kowal.pl/
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
			