Oddany do ruchu 2 września - wiadukt w okolicach Otłoczyna pozwolił zlikwidować dotychczasowe utrudniania na drodze krajowej nr 1 i usprawnić ruch na tym odcinku. Pozwolił też osiągnąć wykonawcy budowy autostrady A1 Czerniewice-Kowal wymagany kontraktem kamień milowy.
W okresie od 30 sierpnia do 5 września na wszystkich odcinkach budowanej autostrady pracowało dziennie ponad 1600 osób i ponad 700 maszyn budowlanych a prace prowadzono na 44 obiektach mostowych. Wykonawca ułożył kolejnych 15 km warstwy wiążącej. Prowadzono dalsze prace na trasie głównej j i roboty branżowe związane z wykonywaniem robót ziemnych, uzupełnianiem warstw nasypów a także wykonywaniem rowów odwadniających. Prowadzono też dalsze roboty na obiektach mostowych. Naprawiano drogi technologiczne i kontynuowano prace energetyczne, teletechniczne a także wodociągowe.
Roboty na autostradzie prowadzone były przez 7 dni w tygodniu i do późnych godzin nocnych.
	 
Poniżej prezentujemy procentowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach budowanej trasy.
Odc.I i II
| 
				 Asortyment  | 
			
				 PLAN  | 
			
				 % wykonania robót*  | 
		
| 
				 Odcinek I- II Czerniewice-Brzezie  | 
		||
| 
				 Nasypy  | 
			
				 437 730 m³  | 
			
				 14 %  | 
		
| 
				 Wykopy  | 
			
				 58 730 m³  | 
			
				 45 %  | 
		
| 
				 Podbudowa pomocnicza z kruszywa  | 
			
				 412 243 m2  | 
			
				 27 %  | 
		
| 
				 Podbudowa zasadnicza BA  | 
			
				 598 312 m2  | 
			
				 64 %  | 
		
| 
				 Warstwa wiążąca  | 
			
				 1 019 087 m2  | 
			
				 49 %  | 
		
| 
				 Warstwa ścieralna SMA  | 
			
				 Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.  | 
		|
| 
				 Obiekty mostowe  | 
			
				 Liczba obiektów, na których prowadzono prace  | 
		|
| 
				 18 z 32  | 
		||
Odc. III
| 
				 Asortyment  | 
			
				 PLAN  | 
			
				 % wykonania robót*  | 
		
| 
				 Odcinek III Brzezie-Kowal  | 
		||
| 
				 Nasypy  | 
			
				 592 886 m³  | 
			
				 22 %  | 
		
| 
				 Wykopy  | 
			
				 444 778 m³  | 
			
				 24 %  | 
		
| 
				 Podbudowa pomocnicza z kruszywa  | 
			
				 400 048 m2  | 
			
				 21 %  | 
		
| 
				 Podbudowa zasadnicza BA  | 
			
				 568 095 m2  | 
			
				 44 %  | 
		
| 
				 Warstwa wiążąca  | 
			
				 902 020 m2  | 
			
				 33 %  | 
		
| 
				 Warstwa ścieralna SMA  | 
			
				 Warstwa ścieralna stanowiąca koronę drogi będzie układana w późniejszym etapie robót, czyli po ułożeniu wszystkich wcześniejszych warstw.  | 
		|
| 
				 Obiekty mostowe  | 
			
				 Liczba obiektów, na których prowadzono prace  | 
		|
| 
				 26 z 27  | 
		||
* W związku z tym, że część prac (50 i 60 procent) została wykonana przez poprzedniego Wykonawcę, w powyższym zestawieniu prezentujemy procentowy postęp prac wykonanych tylko przez obecnego Wykonawcę
W przyszłym tygodniu Wykonawca planuje dalsze roboty ziemne, uzupełnianie warstw nasypów, wykonywanie kolejnych warstw nawierzchni, prace energetyczne, teletechniczne i wodociągowe a także prace przy obiektach inżynierskich i kubaturowych.
Szczegółowe informacje dotyczące budowy autostrady A1 z Czerniewic do Kowala znajdziecie Państwo też na oficjalnych stronach internetowych tej inwestycji:
http://www.a1-czerniewice-brzezie.pl/
	http://www.a1-brzezie-kowal.pl/
	 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
	