Ostatni fragment S3 na odcinku Międzyrzecz-Sulechów oddany do ruchu

GDDKiA

 

Decyzja pozwolenia na użytkowanie dla 13 km odcinka S3, biegnącego od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo, trafiła dzisiaj do rąk Sekretarza Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Miało to miejsce podczas wizyty gospodarczej, jaka odbyła się na nowo wybudowanym odcinku S3.



W momencie otrzymania decyzji od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego wydana została dyspozycja usunięcia barier uniemożliwiających wjazd na drogę S3 i wpuszczenie ruchu. To oznacza, że kierowcy mają od tej chwili do dyspozycji cały 43 km dwujezdniowy odcinek S3 od Międzyrzecza do Sulechowa. To również dobra wiadomość dla mieszkańców i przedsiębiorców północnej części województwa lubuskiego, ponieważ oznacza bezpośredni dostęp do autostrady A2 poprzez węzeł Jordanowo.

 

Oddany odcinek jest ostatnim fragmentem drogi ekspresowej S3 na odcinku Międzyrzecz-Sulechów, przekazanym do użytku w tym roku. Wcześniej oddane zostały już odcinki o łącznej długości 30 km. Koszt realizacji całości to ponad 1 mld zł. Do tej pory na trasie Międzyrzecz – Sulechów kierowcy poruszali się po drodze jednojezdniowej, gdzie zlokalizowanych było wiele skrzyżowań jednopoziomowych i zjazdów. Utrudnieniem dla kierowców był też przejazd przez miejscowości leżące przy trasie, gdzie konieczne było znaczne ograniczenie prędkości jazdy. Dzięki powstaniu odcinka dwujezdniowego, pozwalającego na odseparowanie kierunków ruchu oraz wyeliminowaniu wspomnianych elementów znacznie poprawi się komfort i bezpieczeństwo jazdy, a także skróci się czas przejazdu nawet o pół godziny. W zakres zadania, oprócz budowy ciągu głównego, wchodziła również budowa dwóch węzłów drogowych i przebudowa kolejnych dwóch. Powstały także 34 wiadukty, w tym dwie estakady o długości ponad 700 i 900 m, malowniczo wkomponowane w krajobraz. Wykonane zostały również elementy ochrony nietoperzy, zamieszkujących pobliski największy w Europie rezerwat służący ochronie siedliska zimowego tych ssaków. Zabezpieczenie ma formę ogrodzeń z siatki o wysokości 4 m, ustawionych w wyznaczonych miejscach. Całkowita długość ogrodzeń na tym odcinku drogi wynosi ponad 5,5 km.

 

Nad wysoką jakością realizowanych robót czuwało Laboratorium Drogowe GDDKiA, które na tym odcinku drogi wykonało ponad 7000 badań kontrolnych.

 

Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2010. A pierwszy fragment od węzła Jordanowo do węzła Świebodzin Północ został oddany do ruchu w maju br. W trakcie realizacji jest obecnie 37 km odcinek S3 od Gorzowa Wlkp. do Międzyrzecza. Oddanie do ruchu planowane jest w maju 2014. Na kolejne odcinki S3 w lubuskim, które pozostały do realizacji tj. dobudowa drugich jezdni dla obwodnic Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza oraz odcinka od Sulechowa do Nowej Soli, zostały już ogłoszone przetargi. Rozpoczęcie prac przewidywane jest na wiosnę 2014, a zakończenie pod koniec 2016 roku.

GDDKiA

              • Węzeł Międzyrzecz Południe – skrzyżowanie z drogą gminną (starą trójką).

              • Węzeł Jordanowo – skrzyżowanie z autostradą A2 (płatną).
              • Węzeł Świebodzin Północ – skrzyżowanie z drogą gminną (starą trójką).
              • Węzeł Świebodzin Południe – skrzyżowanie z drogą gminną (starą trójką)
              • Węzeł Sulechów – skrzyżowanie z drogą gminną (starą trójką oraz drogą nr 32 w kierunku Poznania)

 

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA