25 firm zgłosiło chęć budowy obwodnicy Marek
W styczniu 2014r. planowane jest podpisanie umowy z Wykonawcą na budowę obwodnicy Marek. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2016 roku.


 

Dzisiaj minął termin na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym na Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd." w podziale na zadania: Zadanie I - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł "Marki" (bez węzła) - węzeł "Kobyłka", Zadanie II - Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku II węzeł "Kobyłka" (bez węzła) - węzeł "Radzymin Płd."
 

Wykonawcy mogli złożyć „Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu” na jedno lub dwa zadania, natomiast ofertę będą mogli złożyć tylko na jedno zadanie.

 
Wpłynęło 25 wniosków z czego:
- 4 w zakresie zadania I
- 6 w zakresie zadania II
- 15 w zakresie zadania I i II
 
Dostarczone dokumenty będą teraz weryfikowane pod względem spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu i uzyskają najwyższą liczbę punktów – przyznawanych zgodnie z procedurą opisaną w ogłoszeniu o zamówieniu, zostaną zaproszeni do składania ofert w kolejnym etapie postępowania. Tylko Wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni przez Zamawiającego będą mogli złożyć oferty, spośród których zostanie wybrana ta najkorzystniejsza.

 

Lista Wykonawców, którzy złozyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

 

Droga ekspresowa S8 na odcinku Marki - Radzymin będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz obustronny pas awaryjny. Dostęp do drogi będzie możliwy poprzez 4 węzły drogowe: Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Płd. W ciągu obwodnicy wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki i ścieżki rowerowe, elementy bezpieczeństwa ruchu oraz obwód utrzymania drogi. W celu ochrony środowiska zrealizowane zostaną m.in. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, nasadzenia zieleni, system odprowadzania i oczyszczania wód opadowych, zbiorniki retencyjne.

Inwestycja będzie realizowana w dwóch częściach. Pierwsza - od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Kobyłka" - zostanie zrealizowana w 32 miesiące od dnia podpisania umowy. Druga –od węzła "Kobyłka" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd." - zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy, przy czym w ciągu 32 miesięcy zostanie oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8, a 4 m-ce przeznaczone są na remont fragmentu starej DK nr 8.

Szacowny koszt inwestycji (wraz z dokumentacją i wykupem gruntów) to ok. 1,1 mld zł

.